۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 637491

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر رضوی در خصوص اقدامات انجام شده برای شناسایی اثر جدید کشف شده در منطقه ثامن به قدس گفت: طبق برنامه امروز (دیروز) به اتفاق باستان شناسان معاونت میراث اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی از محل بازدیدی انجام شد که نتیجه این بازدید به بررسی بیشتر منوط شد، چرا که ممکن است این اثر از دوره‌های مختلف باشد؛ بنابراین اظهار نظر نهایی زمان بر است.

آخرین خبرها از هویت سازه مکشوفه در منطقه ثامن

وفا ثابتی در واکنش به این مطلب که با این شرایط، تاریخی بودن اثر کشف شده قطعی است و فقط باید منتظر تعیین قدمت آن بود، اظهار داشت: همان طور که عنوان کردم همه چیز منوط به بررسی بیشتر است؛ اما آنچه که مسلم است به لحاظ اندازه و ابعاد اثری که کشف شده است سفال‌ها، آجرها و غیره می‌بایست قدمت این اثر معلوم شود که برای این موضوع منتظر گزارش باستان شناسان هستیم.

در همین زمینه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: هویت تاریخی سازه‌ای که دهم دی در منطقه ثامن مشهد کشف شد از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: این سازه که در بررسی‌های اولیه پوسته گنبدی شکلی از یک خانه، آب انبار یا حوض انبار است در جریان حفاری شبکه فاضلاب در منطقه ثامن شهرداری مشهد نمایان شد.

وی به بازدیدهای اولیه کارشناسان و یگان حفاظت میراث فرهنگی از این سازه اشاره و بیان کرد: بررسی‌های دقیق‌تر سازه مدفون با نقشه برداری و مستندسازی به صورت دقیق و علمی انجام می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به طاق و سقف قوسی شکل این بنا اشاره و بیان کرد: ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد آن نیازمند بررسی دقیق‌تر و مستندات است.

وی ادامه داد: هم اکنون اجرای پروژه فاضلاب در این محدوده متوقف شده و هماهنگی برای انجام نقشه برداری کارشناسی صورت گرفته است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.