مازندران- محسن نعمتی از خارج شدن واحد ۴ نیروگاه نکا از مدار تولید خبر داد.

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار کرد: واحد ۴ بخاری نیروگاه با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات به منظور انجام تعمیرات اساسی و آمادگی تولید در تابستان و پیک مصرف برق از مدار خارج شد.

وی اضافه کرد: این واحد طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی) از مدار خارج و برای انجام تعمیرات آن  ۸۵ روز زمان پیش بینی شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اینکه در طول تعمیرات این واحد، اقدامات و فعالیت های مختلفی بر روی تجهیزات بخشهای مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و شیمی صورت می گیرد، بخشی از این فعالیت ها را سرویس و بازدید توربینهای، اورهال فید پمپ توربینی، تعمیرات اساسی بویلر، اسیدشویی بویلر، تعویض بسکتهای معیوب، سرویس و بازدید والوهای آب و بخار، سوخت، نان ریترن والوها و سرویس و اورهال مشعلهای بویلر، اورهال پمپهای سنگین، پمپ آب دریا و کندانسیت پمپ، تمیزکاری لوله های کندانسور اصلی و فرعی و کولرهای آب سرویس، تعمیرات اساسی ژنراتور و تعمیرات اساسی ترانسفورماتورها عنوان کرد.

نعمتی افزود: طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخاری این نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزارساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس قبل از این، ۸ نوبت تعمیرات اساسی و نیمه اساسی در این واحد انجام شده و تعمیرات جاری نهمین تعمیرات برنامه ریزی شده این واحد از زمان راه اندازی اولیه  تاکنون است.

نعمتی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید انرژی برق به میزان ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور، سهم ۴ درصدی در تأمین برق کشور دارد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.