مازندران- احمد آفرین محمد زاده از برف روبی بیش از ۴هزار و ۲۱۳ کیلومتر از راههای مازندران خبر داد.

۴ هزار کیلومتر از راه‌های مازندران برف روبی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری مازندران، محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد: بدنبال بارش های اخیر طی چند روز گذشته، راهداران با تلاش خستگی ناپذیر بیش از ۴هزار و ۲۱۳ کیلومتر از راههای مازندران را در ۵ مرحله برف روبی کردند.

وی افزود: با توجه به برودت هوا و بارش شدید برف و کولاک، محورهای برفگیر استان با تلاش راهداران برف روبی و بازگشایی شد و تردد در کلیه راههای اصلی، فرعی، روستایی و گردنه های برفگیر محورهای شریانی سوادکوه، هراز، کندوان و کیاسر برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اضافه کرد : علاوه بر راههای اصلی و فرعی بیش از  ۳۶۰ راه روستایی در سطح استان نیز بازگشایی شد.

محمدزاده گفت: یخ زدایی محورهای ارتباطی اصلی و فرعی استان با استفاده از ۲هزار و ۵۰۵ تن نمک آسیابی و مصالح انجام شده است.

وی همچنین استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: در سایه حضور فعال و پر رنگ راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راههای استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران یادآور شد: ۲۲ راهدارخانه در راه های اصلی، فرعی و روستایی استان فعال بوده و ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۳ اکیپ راهداری زمستانی با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات در ۳۷۰۰ کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول هستند. 

محمدزاده افزود: مرکز اطلاعات راههای استان مازندران با دو شماره تلفن گویا ۱۴۱ و ۳۳۳۲۲۳۲۰ (شبانه روزی) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخگویی به مسافرین و مردم استان برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.