در حاشیه برگزاری همایش ملی طب سنتی و یک دهه فعالیت آکادمیک؛ نقد گذشته و افق آینده از سامانه جدید طبقه بندی بیماری ها که برای نخستین بار طب ایرانی نیز در آن گنجانده شده است رونمایی شد.

از سامانه ملی طبقه بندی بیماری‌ها در مشهد رونمایی شد
به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد خدادوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این سامانه حدود دو سال است که به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال اجراست و پس از بررسی‌های لازم در حال حاضر قابلیت استفاده در کشور را داراست.

وی تدوین و ابلاغ آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های نحوه فعالیت ارائه دهندگان طب سنتی در راستای قوانین سازمان بهداشت جهانی، ایجاد هشت دانشکده طب ایرانی و ۱۷ رشته محل در راستای تربیت متخصصین طب ایرانی، اضافه کردن دو واحد آشنایی با اصول و مبانی طب ایرانی به کوریکولوم گروه پزشکی به عنوان یک درس اجباری، ایجاد رشته فرآورده‌های طبیعی و سنتی، تعریف دوره‌های کوتاه مدت مهارتی برای گروه‌های پزشکی از جمله مواردی برشمرد که در راستای توسعه طب ایرانی و مکمل در بستر آکادمیک در کشور صورت گرفته است.

خدادوست با بیان اینکه استفاده از ظرفیت طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج یک رویکرد جهانی است که سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به آن تاکید دارد اظهار داشت: امیدواریم با حمایت و مشارکت تمامی مسئولان بتوانیم به اهداف سازمان بهداشت جهانی در این زمینه دست یابیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.