یزد - هادی مقیمی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۸۵طرح عمرانی و کشاورزی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۹هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال در شهرستان اردکان به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ۸۵ طرح عمرانی به مناسبت ایام الله دهه فجر در شهر اردکان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی مقیمی فرماندار شهرستان اردکان صبح شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان که درمحل استانداری یزد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۸۵طرح عمرانی ، کشاورزی، صنعتی و آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۵۵۵ میلیارد درشهرستان اردکان به بهره برداری خواهد رسید که این طرح ها اشتغال‌زایی ۱۳۷۵نفر را به دنبال دارد .  

وی افزود: آغاز به کارواحد صنعتی تولید آهن اسفنجی  با ۴۶۵میلیارد تومان  و با  سرمایه گذاری ارزی ۸۳میلیون  یورو، راه اندازی  واحد های کاشی وسرامیک  با ظرفیت اشتغال  بیش از یک هزار نفر ازمهمترین طرح ها ی صنعتی شهرستان در ایام الله دهه فجر است.

مقیمی  تصریح کرد:هم اکنون بیش از ۹۷هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند و طبق بررسی‌های انجام گرفته شهروندان بیش از ۱۴استان به دلیل  صنعتی بودن در این  شهرستان سکونت دارند و نرخ  بیکاری این شهرستان ۱۰.۷درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد : شهرستان اردکان بعد از پیروزی انقلاب به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته و انقلاب در این شهرستان دستاوردهای خوبی داشته است، به طوری که بیش ۲۵۰واحد صنعتی و معدنی در این شهرستان مستقر بوده و ۸۰درصد واحد فرآوری کنجد در این شهرستان وجود دارد.

وی در خصوص پیشرفت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف، گفت: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۰درصد بوده  و هم اکنون ۷واحد دانشگاهی دراین شهرستان وجود دارد که بیش از ۷هزار و ۵۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و ۱۷هزار دانش آموز در بیش از ۷۱۸ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

 مقیمی در مورد پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی اردکان نیز گفت:این  شهرستان از ۷پایگاه  اورژانس امدادی، یک بیمارستان ۱۸۴ تخت خوابی، ۷۰پزشک عمومی و متخصص و ۱۲مرکز خانه بهداشت روستایی برخوردار است.

فرماندار اردکان تصریح کرد: ۳هزار و ۳۲۷مسکن روستایی و ۲۷هزار باب مسکن شهری در این  شهرستان ساخته شده و همه روستاهای بالای ۲۰خانوار در این شهرستان تحت پوش طرح هادی قرار گرفته اند .

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.