البرز- امین کتابی نژادیان از انجام ۴۹۰ پروژه طرح عمرانی هادی در البرز خبر داد و گفت: این پروژه ها در ۱۹۰ روستای استان تا پایان سال ۹۶ به انجام رسیده است.

انجام بیش از ۴۰۰ پروژه طرح هادی در ۱۹۰ روستای البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین امین کتابی نژادیان سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در نشست خبری پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری که در ادره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح عمرانی هادی از اهم وظایف بنیاد مسکن بوده که تمامی روستاهای دارای بیش از ۲۵ خانوار را شامل می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار متر مربع از اراضی روستایی واگذار شده گفت: این اقدام به منظور ایجاد رفاه و خانه دار شدن روستائیان انجام شده است.

سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز تصریح کرد: همواره در تلاش هستیم تا از رویکرد و ساختار روستاها حراست کنیم، از همین رو در بیش از ۲۷ هزار متر مربع از روستاهای استان عملیات آسفالت انجام شده است.

کتابی نژادیان با بیان اینکه تمامی روستاهای البرز در طرح عمرانی هادی در محور توجه هستند گفت: اولویت انجام طرح های عمرانی با روستاهای کم برخوردار و پرجمعیت است.

نوسازی بیش از ۷ هزار واحد مسکن با تسهیلات کم بهره

افشین انتظاری سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی نیز در این نشست خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه تحت نظارت خود اظهار کرد: تا این لحظه بیش از ۷ هزار واحد مسکن در البرز با استفاده از تسهیلات کم بهره نوسازی شده است.

وی جلب مشارکت مردمی را در انجام امور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امری ضروری دانست و گفت: با مشارکت مردم می توان میزان درصد آسیب پذیری مسکن های روستایی را به حداقل رساند این در حالی است که بانک ها نیز می بایست در ارائه تسهیلات تعاملات لازم را به عمل آورند.

سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با بیان اینکه اقشار آسیب پذیر باید مسکن مقاومی داشته باشند گفت: از همین رو تفاهم نامه های متعددی با نهادهای مربوطه به منظور تامین مسکن محرومین به امضا رسیده که تمامی آن ها مطابق برنامه در حال پیگیری است.

انتظاری تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان البرز وجود دارد که محرومیت زدایی و بازسازی مسکن های آسیب پذیر آن ها در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی در خصوص بیمه مسکن روستایی اظهار کرد: بیمه شامل مسکن های مقاوم بوده که هر صاحب خانه با پرداخت مبلغ ۱۰ هزارتومان در سال می تواند مسکن خود را بیمه کند.

خیرین در برنامه های حساب ۱۰۰ امام(ره) مشارکت کنند

حیدر حامدی مدیر دفتر مشارکت مردمی حساب ۱۰۰ امام(ره) که در این نشست خبری حضور داشت گفت: در پیشبرد اهداف بنیاد مسکن، خیرین را به عنوان سرمایه های اجتماعی می دانیم و جهت رفع محرومیت همواره به مشارکت آن ها نیاز داریم.

وی در گزارش عملکرد خود با بیان این که برای برخی محرومین اشتغال مناسب فراهم شده گفت: در برخی روستاها در کنار ایجاد مسکن با احداث مغازه تلاش شده تا اشتغال متناسب با نیاز روستا فراهم شود.

مدیر دفتر مشارکت مردمی حساب ۱۰۰ امام(ره) از واگذاری بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکن به افراد واجد شرایط خبرداد و گفت: این اقدام با مشارکت خیرین و حساب ۱۰۰ حضرت امام به منظور محرومیت زدایی در استان به انجام رسید.

حامدی تصریح کرد: مشارکت کار ساده ای نیست، محرومیت زدایی و گام برداشتن به سوی توسعه عزمی همگانی و مشارکت تمام آحاد جامعه را می طلبد.

واگذاری بیش از ۷ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان

بهزاد رسولی زاده معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: حدود ۷۶۰۰ واحد مسکن مهر در استان البرز به متقاضیان واگذار شده است.

وی از احداث مدرسه ۹ کلاسه در نظرآباد خبر داد و گفت: مدرسه امام رضا(ع) در حال حاضر یکی از بهترین مدارس در سطح استان شمرده می شود، همچنین ۳ مسجد نیز به همت بنیاد مسکن احداث شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: تنها واگذاری مسکن مهر ملاک نیست بلکه باید امکانات آن نیز متناسب با فرهنگ و شخصیت همشهریان فراهم شود.

رسولی زاده با بیان این که خانه دار شدن گروه های هدف اولویت کار بنیاد مسکن است، گفت: وظیفه خود می دانیم تا نیازهای گروه های هدف که اغلب محرومین هستند را در بهترین شرایط به صورت اصولی و کارشناسی شده فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.