رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی گفت: ۱۰۰۰۰ واحد مسکونی جدید در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

ده هزار مسکن پیشکشی فجر چهلم برای خراسانی ها
به گزارش قدس آنلاین، محمود پژوم رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی در نشستی خبری گفت:  به مناسبت فجر چهلم، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سطح کشور ساخته می‌شود که ۱۰۰ هزار مورد آن در شهرهای جدید، ۳۰۰ هزار مورد در شهرهای توسعه یافته و ۱۰۰ هزار مورد در کلان‌شهرهای کشور ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: گرچه ۱۰ هزار واحد آن سهم استان بوده، اما به استاندار خراسان رضوی اعلام کرده‌ایم که در صورت حمایت مطلوب آماده‌ایم که سالی ۵۰ هزار واحد جدید در استان بسازیم.

وی افزود: حالت عادی و ایده‌آل آن ۸۰ هزار واحد بوده که تحقق کامل آن نیازمند حمایت ویژه مسئولان شهری و استانی اعم از شهرداری، استانداری، فرمانداری‌ها، ادارات راه و شهرسازی، بانک مسکن و دیگر مجموعه‌های متولی با انجمن صفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی بوده است.

پژوم با اشاره به اینکه نیازمند اختصاص تسهیلات ویژه در پروژه‌های مسکن و ساختمان استان هستیم تصریح کرد: همچنین نیازمند تسریع در روند حرکتی تسهیلات آب، برق و گاز در اتمام پروژه‌های پیش‌رو از جمله پروژه ۲۱۲۰ واحدی رسالت که در حال انجام است هستیم، پروژه‌ای که ۵ ساله بوده، اما امیدواریم ظرف مدت ۴ سال به اتمام برسد.

رئیس انجمن صنفی مسکن و ساختمان خراسان رضوی گفت: امیدواریم که با همراهی و مساعدت تمامی مسئولان شهری و استانی به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد هستیم و یک نمونه کوتاهی صورت گرفته تاخیر یک ساله در اتمام یک ساله پروژه ۱۲۰ هزار متر مربعی صاحب‌الزمان (عج) که ضرر و زیان دو برابری را تحمیل کرد و ۴ سال است که معطل گرفتن پروانه‌های آن هستیم و کوتاهی شهرداری در این رابطه کاملاً مشهود است؛ این پروژه به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده و ۷۰ درصد آن آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: با توجه به رعایت قوانین ساخت‌وساز با مشخصات فنی و لحاظ کردن استانداردها از عموم مردم درخواست داریم در امر ساخت‌وساز، خرید و پیش‌خرید مسکن و ساختمان از مشاوره‌های مشاوران انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی که در ساعات اداری پاسخگو هستند بهره‌مند شوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.