خراسان شمالی- مجید الهی‌راد گفت: راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در آموزش‌ و پرورش، می‌تواند زمینه مناسب تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم را فراهم کند.

۳۰ درصد دانش آموزان استان نیازمند هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از دانش آموزان این استان نیازمند کمک‌ هزینه برای ادامه تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان این استان با مشکلات مالی درگیرند، افزود: این در حالی است که تنها هفت هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند و از خدمات تحصیلی بهره‌مند هستند.

وی در ادامه به تشکیل منظم جلسات ستاد احسان و نیکوکاری تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری این جلسات باعث هم‌افزایی خدمات به دانش آموزان می‌شود.

الهی راد ارتباط و همفکری با خانواده را از اهداف مهم کمیته امداد در کمک به تحصیل دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اکنون برنامه‌ریزی اولیه برای برگزاری جشن نیکوکاری با بسیج حداکثری همکاران صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به مشارکت فرهنگیان استان خراسان شمالی در اجرای طرح محسنین و اکرام اشاره کرد و راه‌اندازی واحدهای نیکوکاری جهت هم‌افزایی و برقراری عدالت در توزیع اقلام و کمک‌ها در مدارس را مهم برشمرد و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در آموزش‌وپرورش نیز می‌تواند زمینه مناسب تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم را فراهم کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در خانواده دانش آموزان گفت: انجام این فعالیت‌های باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سعیدی فعالیت‌های کمیته امداد خراسان شمالی را مهم برشمرد و افزود: کمیته امداد تنها نهادی است که با ارتباط مستقیم با خانواده و فرزندان توانسته با کمک فکری و فرهنگی تأثیرات مثبتی بر مسائل تربیتی داشته باشد.

وی همچنین به گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری و آشنایی دانش آموزان با مفهوم انفاق تأکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و استفاده از این ظرفیت می‌تواند گامی مهم در راستای کم کردن فقر و رفع مشکلات نیازمندان باشد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.