عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد به طور رسمی اعلام نشده است.

استعفای وزیر ارشاد درفضای مجازی مطرح شده/ منابع بانکی کفاف پرداخت وام 30 میلیونی ازدواج را میدهد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در حالی که دولت در بودجه سال آینده مبلغ وام ازدواج را بدون تغییر و همان 15میلیون تومان در نظر گرفته بود اما کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه سال اینده مبلغ وام ازدواج را برای هر کدام از زوجین 30 میلیون تومان در نظرگرفته است.
نماینده مردم مشهد افزود: جوانان در حال حاضر برای ازدواج خود با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و مبلغ 15 میلیون تومان پاسخگوی رفع مشکلات اقتصادی یک جوان برای ازدواج نمی باشد. از طرفی سرعت و شیب کاهش جمعیت  در کشور فراتر از پیش بینی کارشناسان  بوده و روند نگران کننده ای دارد، به طوری که بیش از 4 سال و نیم از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد اما متاسفانه هیچ قانون مدونی در نهاد های کشور نداریم و علاوه بر اینکه  قانون تسهیل ازدواج به دستگاه‌های قضایی ابلاغ شده است اما تا کنون بعد از گذشت یک سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
پژمانفر با بیان اینکه بانک ها در موضوع پرداخت وام ازدواج نباید تعلل و کارشکنی کنند، اظهار داشت: از طرفی دولت و بانک ها نیز که مخالف افزایش وام ازدواج هستند و مدعی هستند که در صورت افزایش مبلغ وام ازدواج  دوباره صف وام ازدواج شکل خواهد گرفت و زوجین باید مدت ها در صف وام ازدواج باشند . باید این موضوع را در نظر داشته باشند که طبق گزارش های مرکز پژوهش های مجلس ، منابع  بانک ها برای پرداخت وام ازدواج  که از محل سپرده گذاری های قرض الحسنه و جاری بانک ها تامین می شود به حدی است که پاسخگوی این افزایش وام ازدواج هست و حتی بیشتر نیز می باشد و  همچنین تسهیلات وام ازدواج منابع متفاوتی دارد و از اعتبارات  دولت برداشت نمی شود که دولت مخالف این  افزایش است.
عضو کمیسیون فرهنگی  مجلس درباره  شایعه استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن هم در اوج برگزاری جشنواره فیلم فجر، افزود: این موضوع هنوز به صورت رسمی بیان نشده است و صرفا به صورت غیر رسمی در فضای مجازی مطرح شده است.
انتهی پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.