معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای طرح انجام حرکات کششی روزانه در مدارس ابتدایی این استان خبر داد.

اجرای طرح انجام حرکات کششی روزانه در مدارس ابتدایی خراسان رضوی

به گزارش  قدس انلاین، صفدر سلطانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: طرح انجام حرکات کششی روزانه در مدارس ابتدایی دختر و پسر قابل اجرا می باشد که به  منظور تببین و اجرای بهینه آن، ادارات ۴۷ گانه آموزش و پرورش استان کارگاه توجیهی جهت آموزش حرکات کششی به آموزگاران پایه را  برگزار می کنند.

وی افزود:در این راستا ۱۳ هزار برگ پوستر جهت اجرای طرح انجام حرکات کششی روزانه در کلاس، ویژه مدارس ابتدایی دختر و پسر چاپ و توزیع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای تفاهم نامه شاخص های اختصاصی حوزه تربیت بدنی با ادارات،  مبنی بر ارائه خدمات مشاوره ای تربیتی برای افزایش سلامت جسمی و روحی دانش آموزان پوستر حرکات کششی روزانه در کلاس چاپ و در مدارس توزیع شده است.

وی گفت:در اجرای حرکات بر روی هماهنگی و کار تیمی دانش آموزان و شادابی معلم در زمان تمرین تاکید شده است و همچنین شعارها و پیام های بهداشتی ورزشی مختصر و مفید که در زمان های ۳ تا ۵ دقیقه توسط معلمان، یا به صورت گروهی توسط دانش آموزان در کلاس قابل ارائه، مهیج و شادی بخش خواهد بود، استفاده خواهد شد.

سلطانی عنوان کرد: برای اجرا معلم، یک یا دو نفر از دانش آموزان را به‌ عنوان الگو و رهبر انتخاب کرده، حرکات یک ردیف از تمرینات نشان داده شده در پوستر را اجرا و دانش آموزان کلاس تکرار می کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.