همدان- وحید علی ضمیر گفت: هدف اصلی شهرداری همدان افزایش سرانه فضای سبز شهری بوده و همیشه این هدف را با روش های مختلف در شهر همدان اجرایی کرده است.

۸ هزار نهال بین مردم توزیع خواهیم کرد

 به گزارش قدس آنلاین، وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهردار همدان اظهار کرد: امروزه بوستان ها و فضای سبز یکی از ارکان تاثیر گذار و پایدار توسعه شهرها است. شهرداری همدان هم به این موضوع آگاهی کامل دارد و برای افزایش سرانه فضای سبز هر سال در موقعیت‌های مختلف نهال بین مردم توزیع کرده است.

وی با اشاره به پویش نهال به جای سبزه و توزیع ۸ هزار نهال بین مردم همدان در روز و هفته درختکاری، افزود: هدف اصلی شهرداری همدان از توزیع نهال توسعه فضای سبز شهری است که از ۲ تا ۹ اسفند ماه بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در پارک مردم، مدارس، مساجد و غیره بین شهروندان توزیع می‌کنیم.  همچنین هدف دیگر هم کاهش تولید سبزه توسط مردم و افزایش فضای سبز پایدار  شهری است.

علی ضمیر افزود: همچنین شهروندان برای دریافت رایگان نهال باید از ۱۰ تا۱۴ اسفند به تار نمای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مراجعه و با ارایه کد ثبت نامی ثبت نامی  نهال خود را در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ اسفند به صورت رایگان در پارک مردم تحویل بگیرند.

وی همچنین به طراحی گلکاری جدید در تمامی میادین، بلوارها و فضاهای سبز سطح شهر در طرح استقبال از بهار نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و گفت: جلوه‌های متفاوتی با کاشت بالغ بر ۴ میلیون گلدان و گل و نصب بیش از ۲۰۰ قطعه المان گل در سطح شهر، کاشت نهال در مناطق چهارگانه سطح شهر ایجاد خواهد شد تا همزمان با فرارسیدن بهار به محیط زیست شهری طراوت بیشتری داده شود.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.