گیلان- اردوی جهادی دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان با ارائه خدمات رایگان بهداشتی درمانی و فرهنگی در منطقه محروم سیاه اسطلخ رشت برگزار شد.

برگزاری اردوی جهادی درمانی در منطقه محروم حاشیه رشت‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان، اردوی جهادی دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان در منطقه محروم سیاه اسطلخ رشت با حضور پرشور دانشجویان جهادگر و دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

یازدهمین اردوی جهادی اردوی به‌همت معاونت فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی گیلان و تلاش کانون اردوهای جهادی گیلان، قرارگاه جهادی شهید سیدمحمد اسحاقی و گروه جهادی فردوس در مدرسه ابتدایی سیاه اسطلخ شهر رشت برگزار شد.

خدمات رایگان در بخش‌های مختلفی همچون ویزیت پزشک عمومی و متخصص، ویزیت داندانپزشکی، مشاوره مامایی و بیماریهای زنان، آموزش و مشاوره بهداشتی، کنترل فشار خون، قند خون و توده بدنی، بررسی وضعیت بیماران دیابتی آموزش‌های اولیه در موارد اورژانس، زیارت مجازی و کار گروه فرهنگی به مردم این منطقه ارائه شد.

جمعیت زیادی برای ویزیت آمده بودند و از اینکه در این منطقه چنین خدماتی ارائه می‌شود بسیار خوشحال بودند و یکی از اهالی منطقه که با فرزندش آمده بود اظهار داشت: این خدمات درمانی ارزنده است و افراد زیادی از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی خانواده‌ها در حوزه روابط درون خانواده و مشاوره خانواده نیاز است خاطرنشان کرد: آموزش خانواده‌ها در مورد انواع مواد مخدر و مشاوره حقوقی هم در برنامه‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

یکی از جهادگران دانشجو دراین زمینه بیان کرد: با آموزش به مادران تلاش کردیم تا در افزایش سلامت خود و فرزندانشان گامی موثر بردارند و با بازی و نقاشی نکات آموزشی و بهداشتی را به آنان یادآور شدیم.

کی از پزشکان جوان متخصص که در این اردو حضور داشت با بیان اینکه در این ویزیت‌ها مردم را از نظر بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا غربالگری می‌کنیم، گفت: هربار که این اردوها تکرار شود شرکت می‌کنم چون نسبت به هموطنان خود مسئول هستم.

دندانپزشک جهادی که مشغول معاینه بیماران خود بود عنوان کرد: خدماتی همچون ترمیم، کشیدن دندان و ویزیت دندان اطفال انجام می‌شود که برای مردم روستاها و مناطق محروم بسیار است چراکه این خدمات رایگان ارائه می‌شود.

شور و شوق جهادگران حوزه بهداشت و درمان را پایانی نبود و آنچنان با عشق و علاقه آتش به‌ اختیار وارد میدان شده بودند که گویی سال‌ها است که مردم خونگرم و شریف منطقه را می‌شناسند و با جان و دل مشغول خدمت‌رسانی بودند.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: "این مبارزه نیازمند انسان‌هایی با ایمان و جهادگر و منیع‌الطّبع با دستانی پاک و دلهایی نورانی است؛ این مبارزه بخش اثرگذاری است از تلاش همه‌جانبه‌ای که نظام جمهوری اسلامی باید در راه استقرار عدالت به کار برد".

و جهادگران جوان و پرشور گیلانی گام‌های خود را بر اساس گام‌های مورد نظر مقام معظم رهبری برداشتند تا عدالت در سلامت را رنگی تازه ببخشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.