قزوین_ علی اصغر کاراندیش گفت: بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت است.

فعالیت بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی، امروز (چهارشنبه)، در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد، در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین مقوله فرهنگ را از موضوعات مهم عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ از مسائل مهمی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و همه باید خود را مسئول بدانند و برای اعتلای آن کمک کنند تا بتوانیم بخشی از خواسته ها را تامین کنیم.

وی افزود: زمانی که از فرهنگ صحبت می شود تمام نگاهها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معطوف می شود اما باید پذیرفت سهم اعتباری داده شده به این وزارتخانه به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد و موضوع فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده و نیازمند نگاه جدی تری است.

 کاراندیش عنوان کرد: توجه به فرهنگ با جدیت و عزم راسخ همه دستگاهها می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد گفت: بیش از دو هزار موسسه قرآنی در کشور راه اندازی شده و بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت است و حدود ۵۰۰ سینما در کشور احداث شده است و نیازمند توجه و حمایت بیشتر در تامین زیرساختهای فرهنگی هستیم؛ باید دنبال توسعه زیرساختهای فرهنگی باشیم واین بخش را تقویت کنیم تا سایر کارها محقق شود.

وی اضافه کرد: ۷ هزار روزنامه، هفته نامه و فضای مجازی در کشور راه اندازی شده است که نقش مهمی را در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برعهده دارند.

کاراندیش یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی در تمام استان ها فعال شده است زیرا به این تجربه رسیده ایم که تا در حوزه فرهنگ به توسعه پایدار دست نیابیم نمی توانیم در سایر حوزه ها به توسعه پایدار دست یابیم و امیدواریم به توسعه پایدار و فعالیت های بیشتر در حوزه فرهنگ‌ بپردازیم. 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: استان قزوین با غنی بودن فرهنگ و هنر، حضور مدیرکل جدید می تواند کمک موثری در توسعه فرهنگ باشد.

وی تصریح کرد: سهم اعتبارات فرهنگی در بودجه عمومی حدود ۳ درصد است که ۱۵ درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می شود و ۸۵ درصد در اختیار سایر نهادهاست و تلاش کردیم تا این سهم افزایش یابد و بتوانیم برنامه های پیش بینی شده را عملیاتی کنیم.

کاراندیش مطرح کرد: اعتبار در سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از دوبرابر افزایش یافته و اعتباراتی که از طریق استان ها تزریق شده حدود ۶ برابر شده است و البته این میزان کافی نیست و ما با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد گفت: با تمام کمبودهای اعتباری در تلاش هستیم تا درآمد پایدار ایجاد کنیم که این موضوع در مجلس مصوب شده تا این درآمدهای پایدار به استانها داده شود.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات و ایرادها در حوزه های مختلف فقط مربوط به مشکلات مالی نیست و مدیریت و برنامه مهم است و اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد شاهد رشد و توسعه خواهیم بود و بعضا در بخش مدیریت و برنامه غافل شده ایم و از تمام مدیران درخواست دارم که به موضوع مدیریت توجه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.