قزوین_ عبدالمحمدزاهدی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، گفت: فرهنگ ملت‌ها می‌تواند هویت آنها را حفظ کند.

استاندار قزوین:فرهنگ ملت‌ها می‌تواند هویت آنها را حفظ کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمدزاهدی استاندار قزوین امروز (چهارشنبه) در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در استانداری قزوین با اشاره به جایگاه فرهنگ در جامعه اظهار داشت: هویت یک ملت در فرهنگ است و ارزش های فرهنگی، روح و معنای حقیقی یک ملت در آن متبلور شده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ را تقویت کنیم این امر می تواند در عرصه های مختلف و از جمله عرصه جهانی موثر باشد، افزود: فقط فرهنگ می تواند هویت ما را حفظ کند.

زاهدی بیان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگ جسارت می خواهد و کسانی که وارد این عرصه می شوند لازم است از شجاعت و جسارت لازم برخوردار باشند و با برنامه حرکت کنند تا به نتیجه برسند.

استاندار قزوین ادامه داد: در این چهل سال نتوانستیم هنر و فرهنگ خود را توسعه دهیم و رسانه ها نقش جدی در ساماندهی فرهنگ می توانند داشته باشند.

وی اضافه کرد: فرهنگ تنها مقوله ای بوده که با هویت مردم ملت یا قوم در ارتباط است؛ در عرصه جهانی شدن فقط فرهنگ ملت ها می تواند هویت آنها را حفظ کند و اگر فرهنگ جامعه را تقویت کنیم جهانی شدن اتفاق می افتد.

زاهدی یادآور شد: امروز دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده است و فرهنگ با هویت ملت ها ارتباط دارد و فرهنگ یک موضوع کلی بوده که امور بسیاری را در خود جای داده است.

استاندار قزوین ادامه داد: در عرصه فرهنگ نیروهای خوبی در استان وجود دارند که می توانند تعیین کننده و نقش آفرین باشند و به اعتلای جایگاه هنر استان کمک کنند.

وی مطرح کرد: استان قزوین با دارا بودن پیشینه تمدنی نیروهای توانمندی در حوزه فرهنگی در بخش های مختلفی دارد و می تواند ظرفیت های مختلف اعم از فرهنگی را داشته باشد؛ امکانات برای فعالیت‌های فرهنگی در استان قزوین نداریم و امیدواریم این امکانات فراهم شود. 

زاهدی یادآور شد: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین سابقه کار در استاد ملی را دارند و از مدیران استان درخواست دارم همکاری با این مدیر را داشته باشند؛ حجت الاسلام حسینی مدیرکل جدید ارشاد هم روحانی جسوری است که از بدنه فرهنگی هستند و سالها در عرصه فرهنگ خدمت کرده اند و با آشنایی به فرهنگ و هنر استان می توانند منشا خدمات موثری باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.