رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:بافت های قدیمی و حاشیه ای چهره و سیمای شهرها را به وضعیتی نامطلوب و تاسف برانگیز تبدیل کرده است.

بافت های فرسوده چهره شهرها را نامطلوب کرده است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در پیامی به همایش ملی بررسی تجارب باز آفرینی شهری که ظهر چهارشنبه در سبزوار برگزار شد بر توجه به بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری تاکید کرد.
در بخشی از این پیام آمده است:  امروزه بخش قابل توجهی از بافت های قدیمی و حاشیه ای شهرها چهره و سیمای مناطق را به وضعیتی نامطلوب و تاسف برانگیز تبدیل کرده است و در صورت عدم اتخاذ سیاستها و تدابیر جدی و سریع مدیریتی تحقق توسعه پایدار شهری غیرممکن خواهد بود.
برای ساماندهی بافتهای مذکور اتخاذ سیاستها و راهبردهای واقع بینانه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی در راستای تجدید حیات آنها سرنوشت ساز خواهد بود و این همایش می تواند بستری برای ارائه راه حل این مشکلات باشد تا از گسترش این مسائل به سایر نقاط شهری در کشور جلوگیری شود.با توجه به این که انجام برنامه های بازآفرینی شهری به توسعه شهرها، ارتقا کیفیت زندگی شهری، مشارکت شهروندی، محله گرایی، هویت گرایی و در نهایت توسعه پایدار شهری و منطقه ای کمک می کند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
همایش حاضر می تواند گامی در جهت کمک به ارائه راهکارهای نظری بازآفرینی شهری و تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهری کشور باشد تا تحقق مولفه های توسعه پایدار شهری و منطقه ای که دغدغه همه متخصصان، مدیران و برنامه ریزان شهری کشور است را تسهیل کند.
برگزاری این همایش با تاکید بر تجربه سبزوار، در واقع فرصت مغتنمی در جهت بهره مندی از تجربیات و نقطه نظرات تمامی کارشناسان و صاحبنظران در امر باز آفرینی شهرها و تدوین نقشه راه در این بخش است.

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.