همدان- با مصوبه هیات دولت شهرستان درگزین(قروه درجزین سابق) به جمع ۹ شهرستان دیگر استان همدان افزوده شد تا قبل از انتخاب فرماندار؛ فعلا به صورت سرپرست فرمانداری مدیریت شود.

دهمین شهرستان به همدان افزوده شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قبل از این فامنین به جمع ۸ شهرستان همدان در سال‌های قبل پیوسته بود و بخشدار آن مدتی شهرستان را مدیریت کرد تا فرماندار برای آن انتخاب شد؛ به احتمال زیاد شهرستان قروه درگزین هم تا انتخاب فرماندار توسط بخشداری به عنوان دهمین شهرستان استان همدان مدیریت خواهد شد.

 برای اساس تقسیمات جدید کشوری تعیین شده برای استان همدان؛ اکنون استان همدان شهرستان‌های همدان، بهار، کبودراهنگ، رزن، فامنین، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و درگزین را به مرکزیت شهرستان  همدان دارد استان همدان در محور ارتباطی غرب به مرکزکشور و جنوب به غرب و مرکز کشور قرار دارد.

 استان همدان از ۲ خط ارتباطی راه‌آهن به مشهد و تهران بهره‌مند است و خط جدید راه‌آهن از مرکز کشور به غرب کشور و سنندج و همین طور ملایر به همدان هم در دست اجرا است؛ از دیگر مسیرهای ارتباطی مرکز کشور به غرب و جنوب بزرگراه کربلا و فرودگاه همدان است.

 به گزارش قدس آنلاین، قبل از افزوده شدن شهرستان دهم به استان همدان، شهرستان رزن در تقسیمات سیاسی کشور، بخشداری‌های مرکزی، قروه درجزین و سردرود داشت؛ اکنون با تغییر در شهرستان رزن این شهرستان بخشداری مرکزی و سردرود فعال دارد و بخشداری قروه درجزین به شهرستان ارتقا یافته و با نام درگزین در استان شناخته خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.