معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: پروژه‌ای با عنوان طرح ساماندهی میدان راه آهن با در نظر گرفتن ۱۲ هکتار زمین تشکیل شده است.

طرح ساماندهی میدان راه آهن مشهدمقدس در دست اجرا است
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدرضا حسین‌نژاد، اظهار داشت: پروژه‌ای با عنوان طرح ساماندهی میدان راه آهن با در نظر گرفتن 12 هکتار زمین تشکیل شده که با این امر فضای شهری دروازه‌ای برای عموم تعریف می‌شود، توسط این پروژه هویت مذهبی این شهر نیز در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح میدان راه آهن به سه بخش ساماندهی، اجرایی و حداکثری تقسیم شده است، باید فضای مذکور دارای یکپارچگی و انسجام باشد و منظره‌ای زیبا برای این منطقه به وجود آورد، از ظرفی باید جداره‌های تجاری جنوبی میدان که وضعیت مناسبی ندارد اصلاح شود.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در این منطقه اختلاف سطوحی وجود دارد که یکپارچه سازی سطح زمین سهولت تردد عموم را فراهم می‌سازد، این میدان می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد جلوه‌های بسیار زیبا داشته باشد، ارزش‌های معنوی این منطقه با ساماندهی آن قابل مشاهده می‌شود، باید بر روی جداره‌های غربی ون شرقی میدان توجه بیشتری صورت پذیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: این منطقه با هدف فعالیت شبانه روزی ساماندهی می‌شود، باید عملکردی چند جانبه داشته باشد تا به این صورت افراد ساعات بیشتری را در این منطقه سپری ‌کنند و تعداد دفعات حضور آنها در این منطقه افزایش ‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای سهولت دسترسی این منطقه برای زائران، ادامه داد: میدان راه آهن باید مکانی برای تردد هرنوع وسیله حمل و نقل عمومی باشد و زائران نیز به راحتی با وسیله و یا پیاده به این منطقه دسترسی پیدا کنند، در این صورت تعداد زائران حاضر در این منطقه و تعداد ساعات‌ حضور آنها افزایش می‌یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: این میدان باید از جلوه زیبا و دسترسی آسان برخوردار باشد، چرا که این منطقه از ابتدا به عنوان ورودی شهر ساخته شده و سالیانه زائران و مسافران بسیاری این منطقه را مشاهده می‌کنند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.