مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک ارائه می‌شود و اکنون 41 سامانه الکترونیک فعال داریم.

بیش از 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، محمدحسن بهادر در مراسم افتتاح ساختمان اداره ثبت و اسناد شهرستان خلیل‌آباد عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح سی و سومین واحد ثبتی استان خراسان‌رضوی در شهرستان خلیل‌آباد هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی اظهار کرد: استقرار نظم حقوقی در جلوگیری از تعدی به حقوق دیگران وظیفه حکومت است و سازمان ثبت و اسناد یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است.

وی ادامه داد: بیش از 107 سال از تاسیس سازمان ثبت و اسناد می‌گذرد اما حتی برخی هنوز فرق ثبت احوال و ثبت اسناد را نمی‌دانند؛ سازمان ثبت اسناد در حوزه‌های مختلف خدمت ارائه می‌دهد؛ با اقدامات صورت گرفته توسط رئیس سازمان ثبت و اسناد اکنون بیش از 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک ارائه می‌شود و اکنون 41 سامانه الکترونیک داریم و یکی از ادارت پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک هستیم.

مستندسازی انفال در استان خراسان مغفول مانده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‎رضوی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده مستندسازی انفال در استان خراسان مغفول مانده به طوری که حتی برخی از دستگاه‌های متولی اموال دولتی آمار کلی از این که چه میزان املاک در اختیارشان هست، ندارند.

بهادر اظهار کرد: با توجه به این که بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگستری مطرح است و میلیاردها تومان مردم و دولت پرداخت می‌کنند به دلیل بی‌توجهی به طرح کاداستر بوده و این در استان خراسان‌رضوی مغفول مانده است، اجرای طرح کاداستر در اولویت اصلی قرار گرفته است.   

در این مراسم همچنین فرماندار خلیل‌آباد گفت: سال 85 بخش خلیل‌آباد از شهرستان کاشمر جدا و از سال 92 تعداد بسیاری از ادارت در این شهرستان مستقر شدند.

مجتبی شاکری عنوان کرد: اکنون جمعیت شهرستان حدود 52 هزار نفر و دارای دو بخش مرکزی و ششطراز است، شغل اغلب مردم منطقه کشاورزی است به طوری که خلیل‌آباد اکنون در استان قطب تولید انگور محسوب می‌شود.
 
فرماندار خلیل‌آباد افزود: با توجه به این که یکی از انتظارات به حق مردم منطقه استقلال و استقرار اداراتی بود که در این منطقه مستقر نبود در این خصوص یکی از اداراتی که راه‌اندازی آن به جد پیگیری شد، اداره ثبت اسناد بود.

وی گفت: به دلیل مستقر نبودن برخی از ادارات در شهرستان مردم مجبور هستند به کاشمر رفته که ایاب و ذهاب و سرگردانی در پی دارد. سعی شده در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ استعلامات افراد داده شود تا میزان رضایت‌مندی بالا برود.

وی عنوان کرد: بدون شک وضعیت کشاورزی و نیاز به ساماندهی املاک با استقرار اداره ثبت اسناد و معاملات بهتر صورت می‌گیرد و ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی کاهش خواهد یافت و بسیاری از اختلافات قابل حل است. پیگیر استقرار سایر اداراتی که در شهرستان مستقر نیستند؛ هستیم.

به‌روز رسانی اسناد ضروری است

در این جلسه همچنین رئیس دادگستری خلیل‌آباد افزود: دلیل بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگستری مطرح می‌شد، مسائل ثبتی بود. اگر در مسائل ثبتی موارد رعایت می‌شد اکنون شاهد این موضوع نمی‌بودیم که یک پرونده از 13 سال قبل در دادگستری‌های کاشمر و خلیل‌آباد مطرح باشد.

مجتبی همتی بیان کرد: برخی معاملاتی که از قبل صورت گرفته اکنون نیاز به بازنگری خاص دارد چون اگر حل نشود، مدام معضلات و چالش‌ها در دستگاه قضا مطرح می‌شود.

وی به‌روز رسانی اسناد را یک ضرورت ذکر کرد و گفت: با به‌روز رسانی اسناد نیاز نیست شهروندان برای یک استعلام به کاشمر بروند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.