فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: امروز اقتصاد در شهرستان رشتخوار بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است و مردم از این طریق امرار معاش می کنند و این حوزه هواره مورد توجه مسئولین این شهرستان بوده است.

اقتصاد در شهرستان رشتخوار بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خالقداد عرب در جمع مسولا ن شهرستان رشتخوار   در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را سالیان پی در پی بعنوان الگو و شعار سال قرار دادند  گفت؛ بایستی نسبت به این نعمت سپاس گذار باشیم و حضور استاندار جدید خراسان رضوی با رویکرد اقتصاد مقاومتی هم مصداق تکمیل بیانات مقام معظم رهبری می باشد.
 وی  همچنین با تاکید بر  توانمندی های و ظرفیت های شهرستان، یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ها پرونده های سرمایه گذاری به امضای مسئولین رسیده، و انشالله با ریل گذاری مسیر توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان ارتقاء داده خواهد شد.
فرماندار رشتخوار با اشاره به بحث سرمایه گذاری های انجام شده در سطح شهرستان رشتخوار نیز گفت: ظرف دو سال آینده با ریل گذاری که در بحث اقتصاد انجام شده، ثمرات آن را خواهیم دید.
وی خبر از  بهرمندی  سه طرح فولادی درشهرستان رشتخوارداد وگفت:در حال حاضر سه  مجتمع فولادی  با پیشرفت ۸۵ درصدی  مواجه است  که  امیدواریم به زودی و طی سال جدید شاهد بهره برداری این مجتمع فولادی در سطح شهرستان باشیم. عرب گفت:رویکرد ما در این شهرستان بر تولید ثروت است و اگر این پروژه های مذکور در آینده نزدیک راه اندازی گردد تمام مشکلات برطرف خواهد شد.
وی در ادامه با درخواست از سرمایه گزاران و صاحبان فکر در جهت کمک و همراهی در بحث توسعه شهرستان با مجموعه فرمانداری، گفت: بحث حمایت از سرمایه گذران و صاحبان فکر همواره در اولویت کار شهرستان رشتخوار است
فرماندار رشتخوار گفت :امروز باید جوانان ما در کارگروه اشتغال مطالبه گری کنند، کسانی که عاشق توسعه شهرستان هستند با همفکری و همراهی به کمک ما بیایند   تا اقتصاد در جامعه رونق پیدا کند.
عرب با تاکید بر تقویت هرچه بیشتر حوزه اقتصاد با اتکای به توان داخلی، افزود: باید امروز با اتکای به داخل و اقتصاد مقاومتی روی پای خود باستیم، و همه با هم کمک کنیم تا مشکلات برطرف شوند، ما در کنار هم ۸ سال دفاع مقدس که یک جنگ جهانی بر علیه ما بود را پیروز شدیم و امروز همه باید در کنار هم قرار بگیریم و سلایق سیاسی را کنار گذاشته و در این جنگ اقتصادی با وحدت و اتحاد در مقابل دشمان بایستیم.

فرماندار شهرستان رشتخوار در ادامه سخنانش از پرداخت ۳۲۰میلیارد تومان وام اشتغال  برای ۱۶۵ نفر دربخش های دام کشاورزی و صنفی و  صنعتی در شهرستان رشتخوار خبر داد.
وی گفت:   برای دریافت وام اشتغال در سال جاری هنوز مبلغ ۲میلیارد و صد میلیون تومان در نوبت پرداخت هستند که تا آخر امسال به متقاضیان پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان رشتخوارتعداد ۳۴۸۰خانوار کمک معیشت دریافت می کنند و تعداد ۸۴۰ خانوار هم بصورت چند خدمتی تحت حمایت هستند.
وی از توزیع  ۱۰۴ مورد جهیزیه در سالجاری به کمک نهاد های حمایتی نیکوکاران   به نوعروسان  در رشتخوار خبر داد وگفت : همه دانش آموزان تحت حمایت (۴۲۰نفر) از خدمات کمیته امداد امام خمینی ره رشتخوار  بهره میبرند و تعداد ۵۳ خانه تا آخر سال تحویل مددجویان می شود.
رئیس شورای اداری شهرستان رشتخوار در پایان با اشاره به اجرای طرح باند چهارم محور رشتخوار به تربت حیدریه، افزود: در بحث باند چهارم جاده رشتخوار تربت حیدریه تلاش می‌کنیم کلنگ افتتاح این طرح را تا قبل از سال جدید بزنیم. رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت دارای دو بخش، دو شهر و چهار دهستان است که ۶۰ روستا را در بر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.