مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه وظیفه مربیان پرورشی را سخت‌تر کرده است و حتماً باید در مدارس با دانش آموزان ارتباط صمیمی داشته باشیم.

وجود آسیب‌های اجتماعی درجامعه وظیفه مربیان پرورشی را سخت کرده است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده سه شنبه صبح در نشست با جمعی از اساتید و دانشجو معلمان رشته مشاوره و فعالیت‌های پرورشی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پردیس شهید بهشتی مشهد اظهار کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه وظیفه و تکلیف مربیان پرورشی را سخت‌تر کرده است و حتماً باید در مدارس با دانش آموزان ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشیم و در بین بچه‌ها حضور یابیم تا بتوانیم مشکلات آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

وی افزود: فعالیت‌های همکاران حوزه مشاوره و پرورشی باید پیشگیرانه باشد و در مسائل مشاوره‌ای و تربیتی پیشگیری بسیار نتیجه بخش تر از درمان است و مشکل در همان مراحل اولیه قابل حل خواهد بود اما اگر رفع نشود می‌تواند تبدیل به یک بحران شود از این حیث حتماً باید با بچه‌ها و دانش آموزان ارتباط نزدیک و مستقیم داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تربیت یک امر ترویجی است و معلم با شناخت و اطلاعاتی که از دانش آموز پیدا می‌کند به مرور زمان دانش آموز را در مسیر هدایت و تربیت قرار می‌دهد و در این بین هیچ اجباری در کار نیست و فقط باید شرایط و بستر تربیت را برای آنها فراهم کنیم تا آنها به صورت آگاهانه و اختیاری به فعالیت‌های تربیتی اقبال نشان دهند و دانش آموز با انتخاب خودش در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

خدابنده تاکید کرد: شعار امسال آموزش و پرورش استان مدرسه زندگی، عدالت آموزشی و نشاط و پویایی است و اعتقاد داریم مشاوران و مربیان پرورشی می‌توانند در شاد بودن مدرسه نقش داشته باشند و این شادی می‌تواند نشاط معنوی، نشاط علمی و آموزشی و نشاط ورزشی باشد.

وی تصریح کرد: شرکت در انجمن‌های علمی، انجام فعالیت‌های قرآنی، شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین انجام فعالیت‌های تربیت بدنی می‌تواند نشاط، پویایی و تحرک را در بین دانش آموزان ایجاد کند و اگر فضای مدرسه شاد و پر انرژی باشد دانش آموزان با شوق و علاقه بیشتری در کلاس درس حاضر می‌شوند و یادگیری تسهیل می‌شود.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.