معاون تربیت بدنی و سلامت ‌اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: احداث دهکده المپیک ورزش دانش‌آموزی شرق کشور مصوبه دارد، مصوبه ابلاغ شده، همچنین اعتبار آن هم مشخص شده، اما تحویل زمین با مشکلاتی همراه است.

تحویل زمین دهکده المپیک به آموزش و پرورش با موانعی روبه‌روست
به گزارش قدس آنلاین، صفدر سلطانی در شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای سرپوشیده ورزش دانش‌آموزی ما  رتبه پایین‌تری از میانگین کشوری دارد، این موضوع برگزاری مسابقات دانش‌آموزی را در بسیاری مواقع با چالش مواجه می‌کند.
وی ادامه داد: براساس آخرین آمار، میانگین  سرانه فضای ورزشی سرپوشیده  کشور که در گذشته ۱۷ صدم متر مربع بوده  به ۲۰ صدم متر مربع رسیده در حالی که سرانه فضای ورزشی ما ۱۴ صدم مترمربع است.  
رتبه ۲۲ خراسان رضوی در فضای سرپوشیده ورزشی دانش‌آموزی
معاون تربیت بدنی و سلامت ‌اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: استان ما در زمینه سرانه فضای سرپوشیده ورزشی آموزش و پرورش رتبه ۲۲ کشور را در بین استان‌ها دارد. در این حوزه وضعیت مناسبی نداریم؛ به ویژه در نواحی مشهد و منطقه تبادکان که تراکم جمعیت دانش آموزی بیشتر  است.  
سلطانی با تاکید بر اینکه «احداث دهکده المپیک ورزش دانش‌آموزی شرق کشور  کمک بسیار زیادی در زمینه بهبود سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش‌آموزی استان خواهد کرد»، توضیح داد: این دهکده مصوبه دارد، مصوبه ابلاغ هم شده، همچنین اعتبار آن هم مشخص شده، اما تحویل  زمین با مشکلاتی همراه است که تقاضا داریم نهادهای مسئول همچون معاونت هماهنگی  امور عمرانی استانداری و... کمک کنند تا به نتیجه برسیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت ‌اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درمورد المپیاد ورزشی مدارس اظهار کرد: المپیاد ورزشی دانش‌آموزان با توجه به علاقه دانش‌آموزان و شرایط اقلیمی مدارس برگزار می‌شود که یک برنامه مکمل درس تربیت بدنی است. این المپیاد در ساعتی به‌جز  تربیت بدنی اجرا و در آن از ظرفیت دانش‌آموزان، معلمان و  اولیا استفاده می‌شود. علاوه‌بر ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان، کشف و پرورش استعدادها و توجه به ورزش قهرمانی و همگانی از جمله اهداف المپیاد ورزشی مدارس است.
شرکت ۴۸۰ هزار نفر دانش‌آموز در المپیاد ورزشی مدارس استان 
سلطانی بیان کرد: المپیاد ورزشی مدارس در استان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر شرکت کننده  شروع شد و در حال حاضر ۴۸۰ هزار نفر شرکت کننده در سطح مدارس داریم. المپیاد ورزشی مدارس در سطوح بالاتر از مدرسه یعنی نواحی، استان و کشوری هم برگزار می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت‌اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه «در سال گذشته از ۳۹۲ نفر دانش‌آموز اعزامی ما  به مسابقات کشوری المپیاد ورزشی مدارس ۳۵۷ نفر مدال کسب کردند»، گفت: ۱۱ مقام اول تیمی، ۶ مقام دوم تیمی و ۳ مقام سوم تیمی کسب کردیم.  علاوه‌بر مدال‌های انفردی در مجموع ۲۹ تیم از ۵۰ تیممان حائز مقام شدند و در بخش پسران رتبه اول کشور و در بخش دختران رتبه دوم کشور را کسب کردیم.
وی تصریح کرد: المپیاد ورزشی مدارس در داخل مدرسه برگزار می‌شود و  فضای آسفالت مناسبی را می‌طلبد، اما کف‌پوش نامناسب آسفالت مدارس، مخصوصا  مدارسی که دانش‌آموز زیادی دارند از معضلات ماهستند  که در این زمینه وضعیت مناسبی نداریم؛ به ویژه در نواحی مشهد و منطقه تبادکان. کمبود تجهیزات و وسایل ورزشی هم یکی از چالش‌های ماست.
اعزام دانش‌آموزان دختر خراسانی به مسابقات دوومیدانی دانش‌آموزان جهان
سلطانی با اشاره به اینکه «در هر سال رشته‌های خاصی در تقویم فدراسیون جهانی ورزش دانش‌آموزی برگزار می‌شود»، گفت: امسال مسابقات دوومیدانی دانش‌آموزان جهان را در اردیبهشت در کرواسی خواهیم داشت که با توجه به نتایج درخشانی که دانش‌آموزان  متوسطه دختر ما در کشور کسب کردند به این مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.
معاون تربیت بدنی و سلامت ‌اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در زمینه اعزام تیم دوومیدانی به کراواسی انتظار کمک ویژه از جانب اداره کل ورزش و جوانان، شورای شهر وشهرداری را داریم که البته قول مساعدت ویژه هم دادند.  اولین سالی است که دختران ما به مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی اعزام می‌شوند.
سلطانی یادآور شد: ادارات ورزش و جوانان و شهرداری‌های شهرستان‌ها و مناطق مساعدت ویژه در برگزاری  مسابقات دانش‌آموزان داشته باشند. از نهادهای مختلف تقاضا داریم سالن‌های خود را که عموما در زمان صبح با استقبال کمتری از جانب شهروندان روبه‌رو هستند در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.