رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال دفتر وزارت، مانور چهارشنبه آخر سال را به ما واگذار کرده است.

اجرای مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در یکی از مدارس مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رضا کشتی‌دار در جلسه کارگروه با موضوع کاهش اثرات سوانح مرتبط با آتش‌سوزی چهارشنبه آخر سال که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه هر سال با نزدیک‌شدن به چهارشنبه آخر سال حوادثی در جامعه روی‌می‌دهد که منجر به آسیب‌های جانی و مالی می‌شود. به همین دلیل ما امروز برای پرداختن به تهمیداتی که برای چهارشنبه سوری لازم است، این جلسه‌ را برگزار کردیم. هم‌چنین امسال دفتر وزارت مانور چهارشنبه آخر سال را به ما واگذار کرده است. 
وی ادامه داد: برخی از اقداماتی که در خصوص چهارشنبه آخر سال صورت گرفته عبارت است از: برگزاری دوره آموزشی متمرکز توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت استان در دوم اسفندماه برای 80 نفر از مراقبین سلامت و رابطین بهداشت مدارس مشهد، معرفی کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی به نواحی مختلف مشهد جهت برگزاری دوره آموزشی، ارسال محتوای آموزشی تهیه شده از سوی  معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و دفتر سلامت به کلیه مدارس.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ما بخشنامه‌ای را برای برنامه‌های چهارشنبه سوری به مدارس ارسال کرده‌ایم که در آن موارد لازم گوش‌زد شده است. معاونت درمان نامه‌ای را تنظیم کرده است که 11 نفر از کارشناسانشان به دانش‌آموزان، والدین و کارکنان آموزش‌های لازم را خواهند داد.
کشتی‌دار تصریح کرد: دو بروشور به تعدا 8 هزار و 600 عدد توسط مرکز فوریت‌های پزشکی طراحی شده و به مدارس مختلف ارسال شده است. مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث آخرین چهارشنبه امسال در یکی از مدارس آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: معاون سیاسی- امنیتی استانداری خراسان رضوی، فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، مدیر کل جمعیت هلال‌احمر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و... اعضای کارگروه مشخص شده برای چهارشنبه آخر سال هستند.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: اقدامات لازم برای مانور چهارشنبه آخر سال عبارت است از: برگزاری جلسه فوری هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط، برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه، برگزاری نمایشگاه آثار دانش‌آموزان در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری و پوشش خبری مناسب صداو سیما از مانور.
کشتی‌دار خاطرنشان کرد: برنامه مقابله با حریق، تهیه و نصب نقشه فرار از آتش، وظایف اعضای کارگروه ایمنی و مشخص کردن مسیر استاندارد خروج از جمله مراحل برگزاری مانور قبل از وقوع حادثه هستند.
وی در خصوص مراحل برگزاری مانور در حین حادثه اضافه کرد: شناسایی منبع آتش‌سوزی فرضی، تماس با 125، شروع فرایند خروج ایمن کلیه دانش‌آموزان، آغاز فرایند پناه‌گیری دانش‌آموزان و کارکنان، حضور تیم آتش‌نشانی و تمرین اطفای حریق در خارج از محیط کلاس از جمله مراحل برگزاری مانور حین حادثه هستند.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: شناسایی مصدومان فرضی توسط تیم هلال احمر، اسکان دانش‌آموزان و سرشماری نهایی از جمله مراحل برگزاری مانور پس از وقوع حادثه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.