فرماندار بینالود گغت: پل‌هایی که ممکن بود راه را بر آب ببندند و باعث شوند آب بالا بیاید، سه یا چهار پل در رودخانه زشک و سه یا چهار پل در رودخانه جاغرق تخریب شده است.

فرماندار بینالود: پل‌ها در رودخانه‌های زشک و جاغرق تخریب شدند

به گزارش قدس آنلاین ؛ سید حسن حسینی گفت: ما الان در شهرستان‌مان چند رودخانه داریم، رودخانه مغان و مجد که به سد طرق می‌ریزند و مشکلی ندارند، رودخانه ازغد، ده‌بار و جاغرق که به بند گلستان می‌ریزند.

فرماندار بینالود اظهار کرد: از روز دوشنبه و همچنین صبح سه‌شنبه به اتفاق دادستان بازدید و کنترل رودخانه‌ها اتجام شده و پل‌هایی که امکان خطر داشتند را دستور تخریب داده شده و تخریب کردند.

وی ادامه داد: از رودخانه زشک و کنگ که به دشت سوران می‌ریزند نیز بازدید صورت گرفته و پل‌هایی که ممکن بود راه را بر آب ببندند و باعث شوند آب بالا بیاید، سه یا چهار پل در رودخانه زشک و سه یا چهار پل در رودخانه جاغرق تخریب شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه ماشین سنگین در مسیر جاغرق و سه ماشین هم در مسیر زشک مستقر هستند که اگر مجدد آب بالا آمد و پلی مزاحم بود آن را تخریب کنند، راه‌هایی که به دره‌ها و شیله‌ها بوده نیز بسته شده و از مردم هم خواهش می‌کنیم عبور و مرور نکنند تا وقتی که هواشناسی اطمینان دهد که مشکلی پیش نمی‌آید.

فرماندار بینالود میزان بارندگی را 4.5 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: بارندگی کم بوده ولی ما نگرانیم بیشتر شود چون هواشناسی پیش‌بینی بارش‌ها را کرده است.

وی با اشاره به آبی که در پارک وکیل‌آباد و کانال چهل بازه وجود دارد، تصریح کرد: این آب به دلیل بازشدن دریچه‌های بند است و سیلی در دره‌های طرقبه و شاندیز نداریم.

حسینی تاکید کرد: آب‌ها ناشی از طغیان رودخانه نبوده، در سال چند مرتبه به صورت طبیعی آب بالا می‌آید، خوشبختانه سد طرق کم آب بود و فقط ظرفیت بند گلستان برای آب کم بود و دریچه‌ها را باز کردند تا آب به چهل‌بازه و از آنجا به کشف رود بریزد و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار بینالود هر گونه احتمال سیلاب در شهر را منتفی دانست و خاطرنشان کرد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و محدودیت رفت و آمد تا اطلاع هواشناسی نسبت به عادی شدن وضعیت آب و هوا ادامه دارد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.