البرز- رحیم بنامولایی گفت: یکی از افتخارات و موفقیت های اتاق بازرگانی البرز در دوره دوم اتخاذ ساز و کار مناسب برای تقویت حضور پررنگ تشکل ها و انجمن های تولیدی و تلاش برای رفع مشکلات آنان در برخورد با موانع اداری بود.

نقشی محوری در تجارت داخلی و بین‌المللی داریم

رحیم بنامولایی رییس اتاق بازرگانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: البرز همواره به عنوان مرکز مراودات اقتصادی، تجاری و علمی و پژوهشی مطرح بوده است به همین دلیل اتاق بازرگانی البرز در تجارت داخلی و بین المللی نقش محوری داشته است.

وی به شاخص ترین برنامه های اتاق بازرگانی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: معرفی توانمندی های تولیدی، صنعتی و کشاورزی البرز از اولویت های نخست و مهمترین رسالت اتاق بازرگانی استان بوده است.

بنامولایی افزود: طبق برنامه ریزی ها در بدو ورود هیات های تجاری خارجی نشست های تخصصی با هدف گسترش تعامل تجاری و بازرگانی در دستور کار قرار گرفت.

رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه بازدید از واحدهای تولیدی و نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان مستقر در اتاق از برنامه هایی است که همواره در سفر هیات های تجاری خارجی به استان مد نظر قرار گرفته است، گفت: تاکنون بیش از ۱۹ تفاهم نامه همکاری با کشورهای مختلف در زمینه های گسترش روابط تجاری و توسعه تجارت امضا شده است.

بنامولایی خاطرنشان کرد: هیات های تجاری از کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه، ایتالیا، لهستان، استونی، پرتغال، اوکراین، بوسنی، کرواسی، روسیه، هند، چین، کره جنوبی و... از جمله هیات هائی بودند که به استان البرز سفر کرده‌اند و تعاملات خوبی برقرار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین هیات های تجاری با محوریت اتاق البرز به کشورهای مختلف نیز اعزام شده اند تا بازار این کشورها را مورد بررسی قرار دهند.

بنامولایی استقبال فعالان اقتصادی از نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی استان و عضویت آنان در پورتال تجارت الکترونیک را حرکتی شایان توجه و منحصر به فرد در توسعه تجارت خارجی دانست و گفت: این نمایشگاه به عنوان قانونی ترین و فراگیرترین نهاد و نماد بخش خصوصی محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ضمن تشریح دستاوردهای پارلمان بخش خصوصی استان در امور اقتصادی به ویژه تولید و صادرات گفت: نتایج مطلوب این نهاد را مدیون هماهنگی، همراهی و همدلی مسئولان اجرایی استان به ویژه مدیران‌استانداری می دانیم.

این مسئول با اشاره به مرکز پژوهش و تسهیل گری کسب و کار البرز، گفت: استفاده از دیدگاه های کارشناسان مجرب به ویژه در حوزه های استارتاپی، تعامل صنعت و دانشگاه‌ و برگزاری مستمر نشست‌های تخصصی و فکری از اولویت‌های کاری اتاق بازرگانی البرز است که در مرکز پژوهش ها و تسهیل گری کسب و کار دنبال می شود.

وی افزود: مباحث پژوهشی و امور کارورزی برای دانشجویان و استفاده از تحلیل های علمی، پژوهشی، اقتصادی و کسب و کار از دیگر اهداف راه اندازی مرکز پژوهش و تسهیل گری کسب وکار البرز است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به مزیت های اقتصادی و علمی و نیز همجواری استان با پایتخت گفت: البرز همواره به عنوان مرکز مراودات اقتصادی، تجاری و علمی و پژوهشی مطرح بوده است به همین دلیل اتاق بازرگانی البرز در تجارت داخلی و بین المللی نقش محوری داشته و در ارائه مشاوره به مجریان قوای سه گانه نیز همواره پیشگام بوده است.

بنا مولایی به اولویت های دوره سوم فعالیت اتاق بازرگانی البرزدر سال آینده اشاره کرد و گفت: ادامه سیاست اثرگذاری ‌نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی بر تصمیمات اقتصادی مدیران دستگاههای اجرائی در مسیر رفع موانع تولید و صادرات از برنامه های اتاق البرز است که در دوره سوم نیز ادامه می یابد.

وی افزود: تداوم نشست های کارشناسان بخش خصوصی با مراکز آموزش عالی و اهالی دانش اقتصادی در جهت حذف روش های سنتی تولید و بهره گیری از فناوری نوین از دیگر اولویت ها در مسیر رشد و توسعه بخش تولید استان است

بنا مولایی با اشاره به اینکه ادامه اجرای برنامه های دوره دوم اتاق بازرگانی استان در بحث تعامل صنعت و دانشگاه را در دوره سوم نیز با جدیت و اولویت ویژه دنبال خواهیم کرد، گفت: یکی از افتخارات و موفقیت های اتاق بازرگانی البرز در دوره دوم اتخاذ ساز و کار مناسب برای تقویت حضور پررنگ تشکل ها و انجمن های تولیدی و تلاش وافر برای رفع مشکلات آنان در برخورد با موانع اداری است.

وی ادامه داد: این مهم را در دوره سوم فعالیت اتاق بازرگانی البز نیز در اولویت ویژه قرار خواهیم داد تا شاهد هم صدائی و حضور در حد انتظار توانمندی های تشکل ها در صحنه اقتصاد استان باشیم.

بنا مولایی در پایان به هماهنگی و انسجام درونی بین اعضای تشکل ها در جهت پررنگ‌تر شدن عملکرد آنها در صحنه  اقتصاد اشاره کرد وگفت: برقراری رابطه نزدیک با استاندار و مدیران اقتصادی استان در مسیر رفع مشکلات اقتصادی با همراهی و همفکری دستگاههای اجرائی و بخش خصوصی استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.