رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب در برخی از استان‌ها و نیز بارش شدید نزولات آسمانی در استان و احتمال وقوع سیل، ضروری است دامداران توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جهت مصون ماندن سرمایه دامی خود اجرایی کنند.

هشدار بهداشتی دامپزشکی به دامداران خراسان رضوی
 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، محسن عابدزاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به مخاطرات سیل، ضروری است تا دامداران نسبت به ذخیره علوفه به میزان کافی در دامداری‌ها و عدم نگهداری علوفه در قسمت‌هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب دارد اقدام کنند.
وی ادامه داد: ایجاد راه آب در اطراف دامداری به منظور دفع آب باران و جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری، شناسایی واحدهای دامداری غیرفعال در مناطق امن‌تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحدهای سیل زده در صورت لزوم و اطلاع‌رسانی سریع به اکیپ‌های دامپزشکی از میزان دقیق تلفات دامی و کمک و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات دامی و خودداری از رهاسازی تلفات در محیط را از دیگر نکات مهم دانست.
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی جهت مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف ضروری است.
وی، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها در مقابله با انگل‌های خارجی پس از خاتمه رخداد سیل و همکاری در اعمال مقررات قرنطینه ای وضع شده توسط دامپزشکی منطقه را از دیگر نکات بسیار مهم در این راستا برشمرد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.