فرماندار شهرستان کلات گفت: به دلیل بارندگی‌های روز گذشته راه ارتباطی ۱۱ روستا قطع و همچنین ۶ مدرسه روستایی در این شهرستان تعطیل شده است.

راه ارتباطی ۱۱ روستا قطع و ۶ مدرسه شهرستان کلات تعطیل شد
به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری عنوان کرد: از صبح تا شب گذشته در سطح شهرستان کلات ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که این میزان در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر نیز گزارش شده است.

وی عنوان کرد: به دلیل بارندگی و سیلاب اکنون راه ارتباطی حدود ۱۱ روستا قطع شده و تلاش می‌شود در کم‌ترین زمان ممکن مشکلات رفع و راه ارتباطی مجدد بازگشایی گردد.

وی همچنین بیان کرد: به دلیل بالا آمدن آب و ریزش کوه، مدارس ۶ روستا تعطیل شده و به تاسیسات آب شرب حدود ۵ روستا نیز خسارت وارد شده و اکنون با مشکل مواجه هستند.

فرماندار شهرستان کلات اظهار کرد: تلاش می‌شود فعلا دو روستا از این ۵ روستا با تانکر آب‌رسانی شوند.

وی همچنین از آبگیری ۷۸ درصد سد زاوین، ۷۶ درصد سد چهچه و پر شدن سد قره‌تیکان به طور ۱۰۰ درصد و سرریز شدن آن خبر داد.

ناصری ادامه داد: متاسفانه مسیرهای محلات دامداری که حدود ۹ هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند دچار مشکل شده به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد راه‌های دامداری مسدود هستند.

وی بیان کرد: تاکنون برای حفظ جان مردم روستای خلج با ۲۵ خانوار به دلیل این که در بالادست بند خاکی بود و شب گذشته سرریز شده و احتمال شکسته شدن وجود داشت تخلیه شد هرچند به رغم وارد شدن خسارت تاکنون بند نشکسته است.

فرماندار شهرستان کلات  همچنین ادامه داد: هشدار برای روستای پائین دست نفته با ۶۰ خانوار صادر شده البته در حال حاضر وضعیت عادی است.

وی در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده در شورای مدیریت بحران شهرستان گفت: تمام امکانات شهرستان برای ترمیم و بازگشایی مجدد راه‌های مواصلاتی روستایی شهرستان بسیج شده‌اند.

ناصری همچنین گفت: اکیپ‌های راهداری به طور مداوم مشغول فعالیت هستند اما بازهم طی هماهنگی به عمل آمده با مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان و با توجه به این که امکانات لجستیکی در شهرستان کلات کم است با قول مساعد ایشان مقرر شد از امکانات بخش خصوصی با تامین هزینه از سوی راهداری استان بهره بگیریم و تعدادی امکانات لجستیکی هم از سایر شهرستان‌ها برای ما اعزام شود تا در روند بازگشایی مسیرهای ارتباطی تسریع گردد.

فرماندار شهرستان کلات ادامه داد: با توجه به این که برای امروز مجدد بارندگی گزارش شده در این خصوص هشدارهای لازم به شهروندان داده شده و تمامی مسئولان در آماده باش کامل هستند.

وی اظهار کرد: حجم بارش‌های شهرستان کلات به نسبت سایر شهرستان‌ها در سطح استان بسیار قابل توجه بود اما با تمهیدات اتخاذ شده، اطلاع رسانی‌های بسیار گسترده و به موقعی که به مردم و دستگاه‌های ذیربط داده شد و از سویی بهتر شدن پوشش گیاهی منطقه و همچنین به خاطر لایروبی که در سطح رودخانه‌ها انجام گردیده بود، مشکل جدی در سطح شهرستان نداشتیم.

ناصری همچنین گفت: هرچند راه ارتباطی ۱۱ روستا قطع شده اما با این مناطق در تماس هستیم و تلاش می‌شود هر چه سریعتر مشکلات رفع شود اما برای برخی روستاها نیازمند امکانات بیشتری هستیم. به دلیل این که برخی روستاها صعب‌العبور هستند و جاده اصلی شانه خاکی ندارد و ریزش کوه مستقیم به سطح جاده داریم و از سویی به دلیل شیب تند در ارتفاعات هزار مسجد نیازمند امکانات بیشتری هستیم.

فرماندار کلات در ادامه به تمامی شهروندان این شهرستان هشدار داد که تا وقتی بارش‌ها تمام نشده و طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت به همین خاطر توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری به جد پرهیز کرده و از رفتن به مسیل‌ها و درهای عمیق به خصوص دامداران خودداری کنند.

وی گفت: از دستگاههای استان درخواست داریم با توجه به شرایط خاص و ویژه شهرستان نگاه بیشتر و بهتری نسبت به قبل داشته باشند، هرچند تاکنون کمک‌های خوبی صورت گرفته اما در امکانات راهداری محدود هستیم و نیاز به امکانات بیشتری داریم.

ناصری عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به وضعیت عادی برگشته و نیروهای ارزیاب در حال بررسی خسارت‌های وارده هستند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.