عملیات احداث ساختمان ایستگاه راه آهن سبزوار با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی می شود.

عملیات احداث ساختمان ایستگاه راه آهن سبزوار اجرایی می شود

به گزارش قدس آنلاین، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ ساخت فاز اول ایستگاه های راه آهن این شهرستان به پیمانکار خبر داد و گفت: موضوع ساخت راه آهن یکی از خواسته های دو دهه اخیر مردم سبزوار بوده که برخلاف آغاز عملیات ساخت از همان زمان، لیکن پیشرفتی نداشت و در قدم های اولیه باقی مانده بود.

علی سبحانی فر اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ فعالیت احداث راه آهن سبزوار سرعت پیدا کرد و با اختصاص اعتبارات اولیه توانستیم زیرسازی مسیر راه آهن سبزوار را انجام دهیم.

وی با اشاره به مسیر ۴۸ کیلومتری راه آهن سبزوار، افزود: در کیلومتر صفر تا ۶ که از شرایط غیرکوهستانی برخوردار است به دلیل داشتن اراضی معارض زیاد، کار به تاخیر افتاد اما پارسال توانستیم با جذب اعتبار موردنیاز، معارض مسیر را برطرف کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای امسال عملیات کیلومتر صفر تا ۶ آغاز و قول مساعد داده شده است که طی مدت پنج ماه آینده این مسیر به اتمام برسد.

سبحانی فر با بیان اینکه دو ایستگاه برای راه آهن سبزوار در محدوده روستای قره قلی و بلوار هشت بهشت شهر سبزوار احداث می شود، بیان کرد: پیمانکار پروژه مشخص شد و طی چند روز اخیر با پیگیری های انجام شده، احداث فاز نخست پروژه راه آهن سبزوار ابلاغ شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده مسیر ۴۸ کیلومتری راه آهن سبزوار قابل بهره برداری باشد، گفت: راه آهن تنها به سبزوار ختم نمی شود و طرح اولیه فقط تا این شهرستان بود؛ ولی در سال ۹۶ تلاش کردیم تا در بودجه سال ۹۷ مصوب شد که مسیر راه آهن سبزوار به سمت بردسکن، خلیل آباد و کاشمر ادامه یابد و در نهایت به راه آهن تربت حیدریه متصل شود.

سبحانی فر افزود: همچنین با این مسیر به راه آهن جنوب به شمال کشور و از طرفی دیگر از ایستگاه جوین به اسفراین و بجنورد متصل می شود تا جنوب به شمال کشور را متصل کند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.