۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
کد خبر: 653138

ورود دستگاه قضایی به پرونده تخلفات گسترده سه نفر از مدیران آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی که در عناوین اتهامی آن‌ها اختلاس هم به چشم می‌خورد، سرانجام مدیران مذکور پس جمع آوری مستندات قضایی غیرقابل انکار، دستگیر شدند.

3 مدیر آبفار خراسان رضوی دستگیر شدند

با ورود دستگاه قضایی به پرونده تخلفات گسترده سه نفر از مدیران آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی که در عناوین اتهامی آن‌ها اختلاس هم به چشم می‌خورد، سرانجام مدیران مذکور پس جمع آوری مستندات قضایی غیرقابل انکار، دستگیر شدند.

مدتی پیش اطلاعاتی به دست مقام قضایی درناحیه 2 دادسرای مشهد رسید که گویای صورت گرفتن تخلفات متعددی در یکی از نهادهای دولتی بود. باتوجه به اهمیت ماجرا و این که در مستندات ارائه شده نام سه مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در میان بود، دستور تحقیق نامحسوس و فوری ماجرا به ضابطان قضایی داده شد.

هرچه تحقیقات مأموران جلوتر می‌رفت ابعاد تخلفات گسترده سه مدیر که دونفر آن‌ها در مشهد و یک نفرشان در سرخس مشغول به کار بود، بیشتر نمایان می‌شد.

اقدامات قضایی اولیه که منجر به جمع آوری مستندات کافی از تخلفات صورت گرفته توسط سه مدیر شد، چند روزی زمان برد و پس از جمع آوری ادله قضایی که گویای سوء استفاده سه مدیر مذکور از منصب و قدرت سازمانی بود، مشخص شد تمامی اطلاعات واصله به دستگاه قضایی صحیح بوده و مدیران متخلف دست به جرایمی نظیر اختلاس (به برداشت غیرقانونی اموال دولتی یا غیردولتی که توسط کارمندان و کارکنان دولت یا وابسته به دولت انجام می‌گیرد، گفته می‌شود. اختلاس گونه‌ای از کلاهبرداری محسوب می‌شود که بیشتر به صورت برنامه‌ریزی شده، منظم و پنهان و بدون رضایت و آگاهی دیگران انجام می‌پذیرد.)، ارتشاء (چیزی را گویند که برای کارسازی ناحق به کسی بدهند و در اصطلاح، به مال یا وجهی گفته می‌شود که از طرف کارکنان و مأموران دولتی به سبب انجام وظیفه گرفته می‌شود.) و تصرف غیرقانونی اموال دولتی زده‌اند.

برهمین اساس هر سه متهم در عملیاتی هماهنگ دستگیر و بازداشت شدند. پس از بازداشت مدیران متخلف پرونده جرایم آن‌ها به یکی از شعب بازپرسی در داسرای ناحیه 2 مشهد ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.