نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف تکمیل روند احداث فرودگاه گناباد اختصاص یافت.

۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی صبح امروز در جلسه شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصادی خراسان رضوی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌هایی که استانداری دنبال می‌کند امیدواریم در پایان سال یکی از استان‌هایی باشیم که شعار سال را عملی کرده باشیم.

وی افزود: برای طرح فروسلیس گناباد ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و گل گهر نیز مقداری از اکتشافات  معادن گناباد را قبول کرده تا زنجیره را کامل کنیم.

بنایی عنوان کرد: ۱۲۰ تن شیر تولیدی گناباد است که ۱۰۰ تن آن خارج می‌شود که باید برنامه‌ای برای ورود آن به چرخه تولید در خود شهرستان انجام شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در دیداری که با رئیس مجلس شورای اسلامی ایشان حمایت از طرح مثلت اقتصادی استان را اعلام کردند که با این حمایت کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

بنایی بیان کرد: ریل راه‌آهن ۵۰ کیلومتر در گناباد با بیش از ۲۵ درصد فیزیکی کار شده و ۱۰ کیلومتر دیگر مجوز به سمت جنوب گرفته شده و فرودگاه گناباد نیز  ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده تا کار بجایی برسد.  ۳۵ کیلومتر راه گناباد به سمت قائن نیاز به دوبانده شدن دارد که نیاز به حمایت جدی و پیگیری دارد و مسیر راه گناباد به دوغارون باید در بودجه آینده دیده شود.

وی افزود: ۴۰۰ میلیون تومان از سفر رئیس جمهور به استان برای قنوات ما تخصیص داده نشد و این در صورتی بود که قرار ۳ میلیارد تومان تخصیص داده شود.  دانشگاه فرهنگیان ما نیاز به کد و پایدار شدن دارد و برای نخستین بار دانشکده فنی ما دانشجوی دختر در دو رشته پذیرش خواهد کرد.  

حامد قربانی؛ فرماندار گناباد نیز در این جلسه اظهار داشت: گناباد به دلیل موقعیت جغرافیایی در ورودی سه استان قرار دارد و دارای ۴۲ واحد معدنی فعال و جاذبه‌های گردشگری است و تمدن کاریزی شهرستان و بیش از ۵۰ قنات به کشاورزی این شهرستان رونق داده است. بیش از ۳۶۰ شهید این شهرستان دارد و در حوزه صنعت ۱۷۰ واحد صنعتی داریم شهرستان داریم.

فرماندار گناباد گفت:۱۶ جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان برگزار شده و به دنبال زنجیره‌ای برای رفع مشکل واحدهای صنعتی هستیم و در سال رونق تولید کارگروه رونق تولید در حمایت از کار و کارآفرین در شهرستان در نخستین روزهای سال برگزار شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.