خراسان شمالی- مینا راه چمنی گفت: روز جهانی اوتیسم یکی از هفت روز ویژه سلامت در تقویم سازمان ملل است که در این روز فعالان حوزه اوتیسم در سراسر دنیا با هدف افزایش آگاهی دنیا در مورد اتیسم گرد هم جمع می شوند.

غرفه آگاه‌سازی اختلال طیف اوتیسم در بجنورد برپا شد

مینا راه چمنی دبیر انجمن اوتیسم خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: به مناسبت ماه جهانی آگاهسازی اختلال طیف اوتیسم، غرفه آگاهاسازی در پارک شهر بجنورد برپا شد که در این غرفه بروشورهای آگاهسازی اختلال اوتیسم و گریم تخصصی کودک ارائه شد.

وی اظهار داشت: روز جهانی اوتیسم یکی از هفت روز ویژه سلامت در تقویم سازمان ملل است که در این روز فعالان حوزه اوتیسم در سراسر دنیا با هدف افزایش آگاهی دنیا در مورد اوتیسم گرد هم جمع می شوند.

وی گفت: افزایش آگاهی عمومی و جلب مشارکت دنیا در زمینه پژوهش های مرتبط، تشخیص، درمان و اقبال عمومی برای مبتلایان طیف اوتیسم از اهداف برگزاری این روز است.

راه چمنی افزود: هر ساله برای این روز شعاری در تظر گرفته می شود که برای امسال نیز شعار روز اوتیسم به صورت " فنآوری های یاری رسان، مشارکت فعال" در نظر گرفته شده است.

بر اساس آخرین اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا،از هر ۵۹ کودک در سراسر جهان، یک نفر به اختلال اوتیسم (ASD) مبتلا است واحتمال بروز این بیماری در تمام گروه های نژادی، قومی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

گفتنی است در خراسان شمالی ۳۰ دانش آموز مبتلا به اوتیسم شناسایی شده است که زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.