هیات بازآفرینی شهری با حضور وحید قربانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، اخوان عبدالهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا کلایی شهردار مشهد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد و موضوع ساخت ۲۱۲۰ واحد مسکونی در محور طبرسی- رسالت واقع در رسالت ۸۱ چکش کاری شد.

ساخت ۲۱۲۰ واحد مسکونی در محور طبرسی-رسالت

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در موضوع بازآفرینی شهری پشت و حامی شهرداری مشهد هستیم، گفت: کار با احداث پروژه مسکونی و برنامه‌ریزی برای انتقال ساکنان محدوده طبرسی- رسالت دنبال می‌شود و امید است این روند برای سایر محلات نیازمند بازآفرینی تسریع گردد.

وحید قربانی با اشاره به ضرورت مشخص شدن محدوده و میزان مداخلات، بیان کرد: در این زمینه ضروری است نقش تسهیل‌گر و توسعه‌گر به طور دقیق بررسی شود و کار با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به منظور پیشبرد سریع پروژه‌هایی از این دست دنبال شود.

لزوم مشارکت شهرداری در تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تسهیل در مباحث جابه‌جایی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: هیات‌های اجرایی برای پروژه‌هایی از این دست باید تعیین شود تا کار با سرعت بیشتری به پیش رود.

اخوان عبدالهیان با اشاره به اینکه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده، بیان کرد: احداث مسکن در شهرک شهید رجایی، باهنر، توس و رسالت برنامه‌ریزی شده است و ضرورت دارد در این زمینه از مشارکت شهرداری بهره برد.

تکمیل و ارائه ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال

همچنین شهردار مشهد نیز با اشاره به اهمیت احداث ساختمان کلانتری در محدوده پروژه تا ابتدای شهریور، اظهار کرد: ضرورت دارد موضوع خرید و آزادسازی پلاک‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که فضای خدماتی مورد نیاز در محور رسالت طبرسی در اختیار قرار دهد.

محمدرضا کلایی در خصوص مالکیت اراضی ذیل پروژه، بیان کرد: عمده این املاک سنددار نیستند و بخشی موقوفه ظهیرالدوله، تعدادی موقوفه بینش و غیره است.

وی افزود: براساس قول سرمایه‌گذار مقرر شده تا پایان سال ۸۰۰ واحد از ۲۱۲۰ واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده در پروژه مسکونی رسالت ۸۱ ارائه شود.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.