البرز- رحیم خستو گفت: شورای پنجم در بودجه رویکردهای جدیدی داشته که از آن جمله می توان به پروژه پارک کتاب، خانه تئاتر کرج، آزادسازی باغات درون شهری، آزاد سازی بناهای قدیمی، بهبود حمل ونقل عمومی اشاره کرد.

شورای پنجم کرج رویکردهای جدیدی در بودجه داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج ظهر امروز یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تشکیل شوراها برگزار شد اظهار کرد: ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی یکی از موضوعات مهم شهری در حوزه فرهنگی است که به یکی ازدغدغه های اعضای شورا تبدیل شده است و بارها تذکراتی به مدیریت شهری داده شد و امیدواریم در این خصوص ساماندهی لازم صورت بگیرد.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه رسانه ها بایستی در حوزه مدریت شهری نقد سازنده ای داشته باشند، گفت: گاها دیده شده که رسانه ای در پروسه های اداری و تنگناهای مالی قرار می گیرد و وابسته به عضو شورا و شهرداری می شوند  و دیگرانتظاری از آزاد اندیشی و استقلال در آن رسانه دیده نمی شود.

خستو در خصوص مشکلات اقتصادی رسانه ها گفت: مشکل اقتصاد رسانه ها فقط مربوط به کلانشهر کرج نیست اساسا به طور ملی دیده می شود در حالی که اقتصاد رسانه ها را بخش خصوصی باید رقم بزند.

رئیس کمیسیون فرهنگ، هنر و ارتباطات شورای اسلامی کرج  با اشاره به اینکه در رسانه حلقه هایی  همچون فروش و کسب آگهی وجود دارد که بایستی اقتصاد آنها را به چرخش در بیاورد، گفت: وقتی روزنامه ها نمی توانند نقاد باشند دراینصورت فروش هم نخواهند داشت بنابراین وابستگی به افراد و اشخاص پیدا می کنند که امیدواریم رسانه ها مبلغ تولید و اقتصاد باشند تا بتوانند چرخه اقتصاد شهر را بچرخانند.

خستو با اشاره به غیر حرفه ای بودن روابط عمومی ها در حوزه مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی گفت: متاسفانه سیاست مداران و مدیران نیز حرفه ای عمل نمی کنند و عملکردشان این است که در رسانه ها دیده شوند و آن پیوند اجتماعی بین مدیران و مردم اتفاق نمی افتد.

این مسئول با بیان اینکه روابط عمومی ها فقط به اخبار مدیران معطوف شده اند، گفت: لزوم دانش رسانه ای در مدیریت حائز اهمیت است چراکه مدیران ونمایندگان نباید به دنبال رسانه ای شدن باشند.

وی اضافه کرد:مسئولین روابط عمومی شورا و شهرداری به دنبال رویکرد شهر باشند و مطالبات مردم را به گوش مدیران برسانند.

این عضو شورا در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه  شورای چهارم در حوزه عمرانی موفق ظاهر شده بود اما ترمز افتتاح پروژه ها در دوره کنونی کشیده شده و چرا در هیچ حوزه ای عملکرد قابل قبولی دیده نشده است، گفت:  در شوراهای قبلی همکاران شورا تلاش های بسیاری کرده بودند و برخی از پروژه ها در زمان خود تحقق پیدانکرد و معمولا در دوره های بعدی نیز ادامه پیدا می کند و در نهایت پروژه ها در شوراهای بعدی به بهره برداری رسید.

وی افزود: گاها دراجرای پروژه ها بین اعضای شورا اختلافاتی بوده که شاید در اولویت نباشد و پروژه های نیمه تمام شورا های قبل را به پایان برسانند.

خستو با  بیان اینکه این نظرکه عملکرد شورای پنجم ضعیف بوده است را قبول ندارم، افزود: شورای پنجم تلاش خود  را انجام داده و شورای پنجم در بودجه رویکردهای جدیدی داشته که از آن جمله می توان به پروژه پارک کتاب، خانه تئاتر کرج، آزادسازی باغات درون شهری، آزاد سازی بناهای قدیمی، بهبود حمل ونقل عمومی اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگ، هنر و ارتباطات شورای اسلامی کرج  در پایان به حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: حدود ۱۴۸میلیارد تومان به فضای سبز و پارکها اختصاص یافته است و همایش ها در حوزه های مختلف فرهنگی دیگر رویکردو نگاه اعضای شورای شهر کرج است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.