۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 654228

کارگردان تئاتر گفت: عمده‌ترین مسئله و چالش فضای تئاتر مشهد نبود سالن استاندارد و تبلیغات است، چراکه تبلیغات مهم‌ترین اتفاق در این حوزه بوده و می‌تواند به معرفی آن کمک کند.

نبود سالن و تبلیغات؛ چالش عمده تئاتر مشهد

به گزارش قدس آنلاین ؛ حسین اکبرپور  با بیان اینکه ما هنوز به آن درجه‌ای از تئاتر در مشهد نرسیدیم که بخواهیم از باند و باند بازی صحبت کنیم، گفت: هنوز فضای تئاتری شهرمان تا آن اندازه گسترده و وسیع نیست که بخواهد باندی تشکیل شود.

این کارگردان تئاتر  در مشهد افزود: وقتی این صحبت مطرح می‌شود، معنی آن این است که افراد با یک عده خاصی کار می‌کنند که آن هم به واسطه نزدیکی و راحتی آن آدم‌ها و اعتمادشان به آن شخص و آن اتفاق است.

وی تاکید کرد: من خیلی به باندبازی مقید نیستم و خودم را با آن درگیر نمی‌کنم، ترجیح می‌دهم به راه خودم ادامه دهم.

اکبرپور اظهار کرد: عمده‌ترین مسئله و چالش فضای تئاتر مشهد نبود سالن استاندارد و تبلیغات است، چراکه تبلیغات مهم‌ترین اتفاق در این حوزه بوده و می‌تواند به معرفی آن کمک کند، زیرا بسیاری از اهالی مشهد هنوز اطلاعی ندارند که ما در مشهد تئاتر داریم.

این کارگردان تئاتر در مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری قول ساخت سالن بلک باکس را داده بود که با پیگیری‌هایی که کردیم در جلسه‌ای قبل از سال نو، شهردار گفت، ما پیگیر این سالن هستیم و تمام کارهای زیرساختی انجام شده، تا دو سال آینده، سالن تحویل فضای تئاتری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» در مشهد، یادآور شد: این نمایش ژانر کمدی داشته، ولی قالب اجتماعی دارد، این اثر از یکشنبه شب به روی صحنه رفته است و در پردیس تئاتر مستقل اجرا می‌شود.

اکبرپور بیان کرد: فضای اجرای نمایش ما بلک باکسی است و به صحنه کوچک برای ارتباط‌گیری بیشتر با مخاطب نیاز دارد، به همین دلیل نتوانستیم در سالن اصلی تئاتر شهر این اثر را اجرا کنیم و در پردیس تئاتر مستقل به اجرا پرداختیم.

این کارگردان تئاتر در مشهد با بیان اینکه این نمایش در جشنواره تئاتر فجر هم اجرا شده‌ و حدود 10 شب در سالن چهار سوی تئاتر تهران اجرای عمومی داشته است، اضافه کرد: این نمایش در میان 50 اثر معرفی شده به جشنواره تئاتر فجر، جزو 23 نمایش برگزیده برای حضور در جشنواره شد که به روی صحنه رفت و توانست به عنوان نمایش منتخب برای اجرای عموم در تهران برگزیده شود.

وی افزود: این اتفاق برای من و گروهم بسیار اتفاق خوشایند و شیرینی بود، چراکه به این راحتی‌ها کسی موفق به اجرا در مجموعه تئاتر شهر تهران نمی‌شود.

اکبرپور نویسنده این اثر را بهزاد آقاجانی عنوان کرد و گفت: بازیگران این اثر نمایشی را ندا محمدی، محمد جهانپا، منصور جهانبخش، سپهر ملا حسینی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.