دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: نبود امنیت شغلی بزرگترین ضربه به کارگران است و عمده مسائل و مشکل کارگران قانون کار است که به معنای واقعی انجام نمی‌شود.

بزرگترین ضربه به کارگر عدم امنیت شغلی است

به گزارش قدس آنلاین، حسین رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی کارگر در خانه کارگر استان برگزار شد گفت: خانه کارگر ۲۷ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در کشور بزرگترین تشکل و بهترین حامی کارگران بوده است.

وی ادامه داد: هرکسی که ۵ سال مداوم عضو خانه کارگر باشد امکان حضور در کنگره این خانه که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۵۶.۶ درصد از جمعیت کشور ما زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارد گفت: یکی از مسائل و مشکلات عمده کارگران عدم حضور در دولت، مجلس، قوه مقننه و قوه اجرایی است.

رسولی افزود: حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور کارگر بوده و با این وضعیت تورم زیر خط فقر قرار دارند و این افراد یک نفر نماینده در مجلس ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم کارگران عدم حضورشان در تصمیمات عالی کشور است تصریح کرد: به همین دلیل وضعیت هر ساله بدتر از سال قبل می‌شود و تا زمانی که کارگر نتواند در مجلس و دولت سهمی داشته باشد و در مراکز تصمیم‌گیری نیز حضور پیدا کند مشکلات آن‌ها حل نخواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: خانه کارگر در استان ۲۵۰ هزار نفر عضو دارد که هویت این افراد کاملا معلوم است و این افراد می‌توانند به اعضای کنگره نیز رای بدهند.

رسولی ادامه داد: همواره گفته شده که قانون کار سه جانبه (دولت، کارگر و کارفرما) بوده که یک مثلث سه ضلعی تشکیل داده و همه اعضای آن با یک دیگر برابر هستند، اما عملا اینطور نبوده است.

وی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی بزرگترین ضربه به کارگران است افزود: عمده مسائل و مشکل کارگران این بوده که قانون کار به معنی واقعی انجام نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه فاصله دستمزد با معیشت یکی از مشکلات اصلی کارگران است گفت: در راستای حل این مشکلات اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

رسولی افزود: روز کارگر در تمام دنیا روز راهپیمایی است باید کارگران خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند ما برای امروز تقاضای تجمع کردیم اما این اجازه به ما داده نشد ما درخواست خود را به صورت کتبی به فرمانداری و استانداری ارسال کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: در خانه کارگر مشهد در ماه حدود ۱۶۰۰ نفر را با آموزش و خود اشتغالی درگیر می‌کنیم و به این افراد هنرهای مختلف را به صورت رایگان آموزش می‌دهیم.

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کارگران مشکل بیمه و اخراج دارند ما کمک می‌کنیم تا در سطح وزارت خانه و مجلس، مشکل آن‌ها رفع شود.

رسولی با اشاره به طرح پارامتریک سازمان تامین اجتماعی افزود: خانه کارگر هیچ طرحی را بر علیه کارگران امضا نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.