به پاس بیش از ۵ دهه فعالیت در سفالگری، کاشی ماندگار سردرب منزل محمدعلی فضلی نژاد نصب شد.

کاشی ماندگار سردرب منزل استاد فضلی‌نژاد نصب شد

به گزارش قدس آنلاین، به پاس بیش از ۵ دهه فعالیت در رشته سفالگری کاشی ماندگار سر درب منزل استاد پیشکسوت محمدعلی فضلی نژاد در مشهد نصب شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کاشی ماندگار بر سر درب منزل استاد محمد علی فضلی نژاد نصب شد.

 ابوالفضل مکرمی‌فر؛ مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در مورد نکوداشت استاد فضلی نژاد اظهار داشت: نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی هنری و تقلا در این عرصه، تاثیرگذار و تاکید بر دیرینگی درخشان در حوزه فرهنگ و هنر است خود به نوعی بزرگداشت اصالت هویت و فرزانگی یک کشور و یک ملت تلقی می‌شود. تجلیل از مفاخر و مشاهیر قومی ملی در واقع استحکام‌بخشی هویتی و نیز توجه به کانون‌های عالی فرهنگ و هنر قلمداد می‌شود.

مکرمی‌فر افزود: همچنین اهتمام به تجلیل از مفاخر و مشاهیر و شناساندن و توسعه آوازه مشاهیر سبب افزایش خودباوری قومی و ملی است که خود رمز بسیاری از پیشرفت‌های میراث معنوی یک مملکت در طول زمان را ایجاد می‌کند، هر چقدر بزرگان و آثار آنان بیشتر معرفی و شناسایی شوند بیشتر به سرمایه‌های معنوی و ارزش مواریث فرهنگی افزوده می‌شود.

مکرمی‌فر درباره ویژگی‌های این پیشکسوت گفت: استاد فضلی نژاد استادی آگاه، مهربان، بسیارمنظم و وظیفه شناس در حوزه فعالیت‌های هنر سفال گری بوده است، او تاکنون بی آن که احساس خستگی کند بیش از ۵۰ سال با تمام دلبستگی در هنر سفالگری به خلق آثار بی بدیل هنری پرداخته است، او زبانی نرم و پاک و دلی مهربان دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.