قزوین_ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می شود.

طرح ضیافت الهی در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، جلسه کمیته استانی ضیافت الهی و ساماندهی منابع انسانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین با حضور روسای ستادی و اجرایی این اداره کل، روز دوشنبه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در این جلسه اظها رداشت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء توان معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند.

وی بیان کرد: امسال این طرح در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان با همکاری هیئت امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

مجیدی تصریح کرد: در این طرح ۲۳ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و قزوین و ۲ مفسر قرآن کریم در امامزادگان مستقر شده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به استقبال مردم از خیمه های معرفت گفت: امسال همانند سالهای گذشته، با برپایی خیمه های معرفت برنامه های متنوعی مانند مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه ای در امامزادگان شاخص پیش بینی شده است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره ای و همچنین تفسیر موضوعی با حضور مردم و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و روحانیون اعزامی برگزار می شود.

وی افزود: امسال برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در  هفت بقعه و امامزاده استان برگزار می شود و به صورت مستقیم از شبکه های استانی و ملی نیز پخش خواهد شد تا همه مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

مجیدی  اضافه کرد: جلسات قرآنی در سال گذشته با استقبال پرشور روزه داران همراه شد و امیدواریم امسال نیز با مشارکت مردم به خوبی برگزار شود.

وی از برگزاری جشن ولادت امام حسن (ع) هم خبرداد و اظهارداشت: در این جشن بیش از ۱۵۳ برنامه در ۵۸ امامزاده برگزار می شود.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: در برخی از شب ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی ها، جشن های رمضان با برنامه های شاد و جذاب برگزار می شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه داران فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.