۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 655520

هواشناسی خراسان رضوی ضمن پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید همراه با بارش پراکنده باران برای هفته آینده از ادامه افزایش دما در دو روز آینده در سطح استان خبر داد.

خراسان رضوی گرم‌تر می‌شود
 
به گزارش قدس آنلاین ، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روزهای ابتدایی هفته آینده تأثیر امواجی ضعیف خصوصاً در ساعات بعدازظهر باعث افزایش ابرناکی، در برخی نقاط توأم با رگبار و رعدو برق پراکنده خواهد شد. ضمن این که طی این مدت به ویژه روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آتی با افزایش سرعت وزش باد در سطح استان، در پاره‌ای نقاط وزش باد نسبتاً شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. هم‌چنین روند افزایش تدریجی دما تا روز جمعه در اکثر نقاط استان ادامه دارد.
بر این اساس، آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در روز پنج‌شنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید موقتی با گردوخاک، بعدازظهر افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
هوای مشهد نیز در این روز کمی ابری گاهی افزایش ابر در بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد با احتمال رگبار و رعدو برق پراکنده با کمینه و بیشینه دمای 16 و 31 درجه سلسیوس خواهد بود.
آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در روز جمعه صاف تا کمی ابری گاهی افزایش سرعت وزش باد، بعدازظهر در برخی نقاط –به ویژه نواحی غربی- افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
هوای مشهد در این روز نیز صاف تا کمی ابری گاهی افزایش سرعت وزش باد بعداز ظهر افزایش ابر با کمینه و بیشینه دمای 16 و 32 درجه سلسیوس خواهد بود.
آسمان نواحی شمالی استان در روز شنبه کمی تا قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد، بعداز ظهر رگبار و رعدو برق پراکنده و در نواحی شرقی گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. هم‌چنین آسمان نواحی مرکزی صاف تا قسمتی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و در نواحی غربی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق گاهی وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک و آسمان نواحی جنوبی استان صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط گاهی افزایش ابر بعدازظهر گاهی وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک خواهد بود.
هوای مشهد نیز در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق پراکنده با افزایش سرعت وزش باد با کمینه و بیشینه دمای 17 و 29 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.
آسمان نواحی شمالی استان در روز یک‌شنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، بعداز ظهر رگبار و رعدو برق پراکنده با وزش باد نسبتاً شدید -نواحی شرقی وزش باد شدید موقتی و گردو خاک-  خواهد بود. هم‌چنین آسمان نواحی مرکزی صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در برخی نقاط رگبارو رعدو برق پراکنده گاهی وزش باد نسبتاً شدید و آسمان نواحی جنوبی استان صاف تا کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدو برق پراکنده، در برخی نقاط وزش باد شدید و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.
هوای مشهد نیز در این روز صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق پراکنده با افزایش سرعت وزش باد با کمینه و بیشینه دمای 16 و 28 درجه سلسیوس خواهد بود.
بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته ریوش  با کمینه دمای 8 درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای 35 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. بیش‌ترین مقدار بارندگی از کاخک گناباد به میزان 4.8 میلی‌متر و بیش‌ترین سرعت وزش باد از بردسکن با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.