جامعه اطلاعاتی آمریکا در یک ارزیابی که به نمایندگان کنگره این کشور ارائه شده ادعاهای تأییدنشده «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران و گروه تروریستی القاعده را رد کرده است.

رد ادعای پامپئو درباره همکاری ایران و القاعده از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از تایم، جامعه اطلاعاتی آمریکا در یک ارزیابی که به نمایندگان کنگره این کشور ارائه شده ادعاهای تأییدنشده «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران و گروه تروریستی القاعده را رد کرده است.

مایک پامپئو در یک جلسه استماع که ماه گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا برگزار شد در پاسخ به سؤال یک قانونگذار آمریکایی ادعا کرد که ارتباط میان ایران و القاعده «بسیار واقعی» است.

او در آن نشست گفت: «هیچ شکی وجود ندارد بین جمهوری اسلامی ایران و القاعده ارتباط وجود دارد. ختم کلام».

اما نشریه «تایم» به‌نقل از مقام‌های اطلاعاتی، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا نوشته ادعای پامپئو در این خصوص در بهترین حالت مبالغه‌ای است که هیچ اطلاعات موجود از آن حمایت نمی‌کند. روزنامه دیلی‌بیست هم این خبر را تأیید کرده و نوشته یکی از مقام‌های دولت ترامپ به اعضای کنگره گفت جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ شواهدی دال بر چنین همکاری‌ای ندارد.

به نوشته دیلی‌بیست این ارزیابی در جلسه محرمانه‌ای که در کنگره آمریکا با حضور مقام‌های ارشد دولت ترامپ، از جمله پامپئو برگزار شده ارائه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.