رییس کلینیک خواب بیمارستان امام رضا (ع) گفت: این کلینیک در درمان اختلالات و مشکلات ناشی از خواب، موفقیت های چشمگیری داشته است.

درمان مشکلات ناشی از خواب در کلینیک خواب بیمارستان امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهناز امینی یادآور شد: کلینیک خواب از سال ۱۳۸۸ با هدف اطلاع رسانی به بیماران با تشخیص و درمان اختلالات خواب راه‌اندازی شد.

وی افزود: این کلینیک به بیمارانی با مشکلات مرتبط با خواب که عمدتا در شش دسته بی خوابی، پرخوابی، راه رفتن در خواب و حرف زدن در خواب، خروپف و آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب)، اشکال در زمان یا فاز خواب (دیرخوابیدن، دیر بیدارشدن، جت لگ در مسافرت های طولانی مدت)، اختلالات حرکتی خواب، (سندرم پای بی قرار) قرار دارند، خدمات ارائه می دهد.

دکتر امینی با بیان اینکه این کلینیک دارای دو اتاق بیمار و اتاق مانیتور است، بیان کرد: بیمار در اتاق خود بستری شده و پس از اتصال لیدها به اندام های مختلف وی، در اتاق مانیتور تحت نظارت قرار می گیرد و اقدامات لازم از همان اتاق انجام می شود.

رییس کلینیک خواب بیمارستان امام رضا (ع) افزود: در کلینیک خواب تست های پلی سومنوگرافی (تست خواب کامل)، پلی گرافی (تست غربالگری)، تست بیداری (MSLT, MWT)، اکتی گرافی و لاگ خواب، آزمون گوش به زنگی روانی حرکتی    (Psychomotor vigilance test)  و بررسی طولانی مدت نوار مغز و QEEG قابل بررسی و انجام است.

به گفته وی، برای انجام تست پلی سومنوگرافی نیاز به یک شب حضور در کلینیک خواب است که مراجعه کننده پس از تشکیل پرونده از حدود ساعت ۱۹:۳۰ شب تا ۷ صبح بستری شده و امواج حاصل از حرکات چشم، تنفس، نوار مغز، نوار قلب، عضلات صورت و پا در طی مدت خواب ثبت و در تمام این مدت فرد و امواج تست خواب توسط تکنسین مانیتور می شود؛ سپس نتایج بدست آمده از ثبت اطلاعات شبانه، توسط پزشک تحلیل و در قالب گزارش به فرد ارائه می شود.

وی اذعان کرد: هزینه واقعی تست بسیار کمتر از هزینه تست های ذکر شده به صورت جداگانه است و توسط برخی شرکت های بیمه عمدتا بیمه های تکمیلی پوشش داده می شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.