خراسان شمالی- شورای زکات خراسان شمالی در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر مبلغ زکات فطریه و کفاره روزه عمد و غیرعمد را در استان اعلام کرد.

مبلغ زکات فطریه و کفاره روزه در خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشست شورای زکات استان، مبلغ زکات فطریه عید فطر امسال برای هر نفر هفت هزار و ۵۰۰ تومان، کفاره روزه غیرعمد برای هر روز دو هزار تومان و کفاره روزه عمد برای هر روز ۱۲۰ هزار تومان تعیین و اعلام شد.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در این نشست، با تأکید بر اهتمام بیشتر به اطلاع‌رسانی و تبلیغات درزمینهٔ زکات، اظهار کرد: باید موارد هزینه کرد زکات به‌درستی و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم به اجرای این امر تشویق بیشتری شوند.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت در هزینه کرد زکات، ادامه داد: شفاف‌سازی برای مردم در مورد هزینه کرد زکات فطره، خود به‌نوعی تبلیغ زکات فطره و اصلی است.

رییس شورای زکات استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی در این زمینه به پرداخت بیشتر زکات از سوی مردم کمک می‌کند.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: با توجه به نزول بارش‌های الهی امسال دیم‌کاری در استان وضعیت مناسبی دارد؛ ازاین‌رو مردم باید برای شکر این نعمت به‌موقع زکات خود را بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: از نظر تبلیغی باید فعالیت بیشتری درزمینهٔ زکات داشته باشیم و مبلغی از پول جمع‌آوری‌شده در زکات باید در راستای تبلیغ زکات هزینه شود.

آیت الله یعقوبی افزود: در استان زمینه پرداخت زکات زیاد است؛ ازاین‌رو اگر در بحث فطریه به‌درستی عمل کنیم این خود مقدمه‌ای برای زکات اصلی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید نتیجه کار و محل هزینه کرد زکات فطریه به مردم ابلاغ شود تا فضای عمومی برای پرداخت زکات اصلی ایجاد شود.

مجید الهی، دبیر شورای زکات خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به ساماندهی صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در استان، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال هیچ صندوق متفرقه‌ای در استان برپا نشده و تمامی صندوق‌های متقاضی جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز خود را از شورای زکات دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.