معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استادان برجسته و بنام در سطح ملی و بین المللی در حوزه هنرهای تجسمی و قرآنی این استان فعالیت دارند اما تعداد نگارخانه‌ های موجود استان متناسب با ظرفیت بسیار هنری آن نیست.

تعداد نگارخانه‌ ها متناسب با ظرفیت هنری خراسان رضوی نیست
به گزارش قدس آنلاین ؛محمد رضا محمدی روز پنجشنبه افزود: ۵۰ نگارخانه در خراسان رضوی وجود دارد که دولتی، نیمه دولتی یا خصوصی هستند.

وی اظهار داشت: نگارخانه‌های برخی شهرستان‌های استان در مجتمع‌های فرهنگی – هنری آنها قرار دارند و برخی شهرستان‌های استان نیز نگارخانه ندارند.

وی گفت: توجه به اقتصاد هنر رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بستر فروش آثار هنری هنرمندان را فراهم کند و از این طریق گردش مالی در هنر اتفاق افتاده و مشکلات معیشتی هنرمندان حل شود.

محمدی افزود: راه اندازی نگارخانه و آموزشگاه‌های تخصصی در حوزه هنرهای قرآنی، معرفی آثار هنری قرآنی به عنوان سوغات مشهد از جمله اقداماتی است که می‌تواند اقتصاد هنر را تقویت کند.

وی اظهار داشت: ظرفیت هنر و هنرمندان بویژه در عرصه قرآنی در استان خراسان رضوی بسیار است لذا در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی در هر شهرستان دستکم یک نگارخانه ایجاد کنیم.

وی گفت: از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها برای تقویت نگارخانه‌ها بهره خواهیم گرفت به نحوی که نگارخانه گردی جزو برنامه‌های گردشگران در سفر به مشهد قرار گیرد تا از این طریق آثار هنری به فروش رفته و چرخه اقتصادی در نگارخانه ایجاد شود.

محمدی افزود: به دلیل افزایش هزینه های جاری، ریسک سرمایه گذاری برای راه اندازی نگارخانه زیاد است و سرمایه گذاران تمایل کمتر به سرمایه گذاری در این بخش دارند لذا باید حمایت های مالی را در این زمینه افزایش داد تا بخش خصوصی ترغیب شود.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم اقتصاد فرهنگ و هنر را توسعه دهیم، بخش خصوصی نیز در زمینه راه اندازی نگارخانه و فروش آثار هنری ترغیب خواهد شد.

وی گفت: بر اساس قانون سازمان‌ها موظف هستند نیم درصد از اعتبارات عمرانی سالانه خود را به امور فرهنگی و هنری اختصاص دهند اما با توجه به وضعیت اقتصادی، اعتبارات سازمان ها پاسخگوی هزینه های اصلی آنان نیز نیست.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.