رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله اجرایی طرح غربالگری فشار خون در خراسان رضوی از امروز آغاز شده است.

آغاز مرحله اجرایی طرح غربالگری فشار خون در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا دارابی اظهار کرد: مرحله نخست طرح غربالگری فشار خون با رویکرد اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه از ۲۷ اردیبهشت تا روز گذشته ۱۷ خرداد اجرایی شد و مرحله اجرایی این طرح نیز در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های موقت از امروز آغاز شده است.

وی افزود: علاوه بر مراکز درمانی خصوصی و دولتی ۱۱۰ پایگاه سیار از امروز تا ۱۵ تیر ماه پایش و غربالگری فشارخون در خراسان رضوی را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پایگاه‌های سیار کنترل فشار خون در اماکن پرتردد برپا شده است و افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

دارابی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد ۵۰ درصد مبتلایان به پرفشاری خون از بیماری مزمن خود بی اطلاع‌اند و نیمی از افرادی که از بیماری خود مطلعند دارو مصرف نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی بالای ۳۰ سال سن دارند و بر اساس غربالگری‌های انجام شده در سال‌های گذشته ۱۸۱ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال استان خراسان رضوی به فشار خون بالا مبتلا بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: طرح ملی غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه در قالب دو مرحله شامل اطلاع رسانی و آگاهی سازی و غربالگری فشار خون اجرا می‌شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.