مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: اپراتورها یک پرونده کامل و باز برای صدور مجوزتملک برای نصب سایت در سطح شهر مشهد در این سازمان ندارند.

فاوا نقشی در تملک مکان برای دکل های مخابراتی  ندارد

محمدجواد رجاییان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی بر عهده اپراتورها است و شهرداری و سازمان فاوا نقشی در تملک مکان برای ارائه این‌گونه از خدمات ندارند.

وی تصریح کرد: هر اپراتور باید بر اساس نقشه‌های پوششی خود، درخواست نصب دکل را ارائه نماید که در صورت وجود دکل تجمیعی در آن منطقه، مجوز بهره برداری از دکل تجمیعی صادر می‌شود و در غیر این صورت، مجوز موقت در مکان اعلام شده از سوی اپراتور تا زمان نصب دکل تجمیعی صادر می‌گردد، از این رو وظیفه سازمان فاوا و مدیریت شهری، تنها صدور مجوز احداث به شکل ایمن و مطمئن است و نقشی در تملک مکان برای سایت یا دکل ندارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر ، اپراتورها یک پرونده کامل و باز برای صدور مجوزتملک برای نصب سایت در سطح شهر مشهد در این سازمان ندارند و هر موردی را که معرفی کرده اند و پرونده آن از حیث مدارک کامل بوده و مشکل قانونی نداشته است در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخگویی و صدور مجوز آن صورت گرفته است.

رجائیان بیان داشت:اپراتورها برای تملک محل نصب سایت ها باید مواردی نظیر رضایت مالکان زمین ها و همچنین تاییدیه استحکام بنا از سازمان نظام مهندسی را داشته باشند که معمولا در این مراحل با زمان بری زیادی مواجه می شوند و مقصر این اتلاف وقت فاوا نمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.