گیلان- رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان نقش دهیاری ها در حفظ حقوق عامه گفت: دهیاران و مسئولان محلی باید با دقت و حساسیت، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را به مراجع رسیدگی اعلام کنند.

دهیاران، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را اعلام کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان ، احمد سیاوش پور در همایش حفظ حقوق بیت المال در لاهیجان با بیان اینکه امروزه حساسیت و دقت بیشتری در بین مدیران استان در خصوص حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی دیده می شود، ابراز امیدواری کرد: این حساسیت با فرهنگ سازی و تغییر نگاه و نگرش همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته و مترقی همراه با توسعه صنعت و تکنولوژی به حفظ منابع طبیعی خود نیز اهتمام ویژه ای دارند تصریح کرد: مردم در آن جوامع پذیرفته اند که در قبال طبیعت مسئول هستند و بخش بزرگی از نگهداری طبیعت با مشارکت مردم صورت می گیرد.

رئیس شورای قضایی استان رمز ماندگاری حاکمیت را حمایت مردمی ذکر کرد و گفت: حمایت مردم در تمامی امور موجب ماندگاری آن می شود و در کشور ما نیز باید فرهنگ جامعه به سمتی سوق داده شود که مردم خود را متولی صیانت از محیط زیست دانسته و بر حفظ آن کوشا باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در گیلان باید با طبیعت سازگار بوده و با برخورداری از پیوست زیست محیطی، به حفظ منابع طبیعی استان کمک کند.

این مقام ارشد قضایی به تصویب شیوه نامه احیای آب بندان ها و ساماندهی رودخانه ها و شیوه نامه ساماندهی و بهره برداری از سواحل و شناگاه ها با همکاری استانداری گیلان و دستگاه های اجرایی و نظارتی اشاره کرد و آن را گامی در راستای حفظ حقوق عامه در استان بر شمرد.

سیاوش پور با بیان نقش دهیاری ها در حفظ حقوق عامه گفت: دهیاران و مسئولان محلی باید با دقت و حساسیت، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را به مراجع رسیدگی اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به نقش موثر طرح هادی در بهبود وضعیت روستاها گفت: ورود و نظارت دستگاه قضایی موجب اصلاح و رفع برخی مشکلات در اجرای طرح هادی در استان شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.