مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ظرفیت عظیم فرهنگی، هنری و قرآنی در این استان بستر مناسبی برای توسعه فرهنگی به شمار می رود گفت: توسعه فرهنگی مولد توسعه اقتصادی است.

توسعه فرهنگی خراسان رضوی مولد توسعه اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جعفر مروارید در نشست اتاق گفت وگوی اصحاب فرهنگ و هنر افزود: برنامه مثلث توسعه اقتصادی در استان با مدیریت کلان استاندار در حال اجراست و اصحاب فرهنگ و هنر می توانند در سه بخش به این برنامه کمک کنند و این برنامه را به شکل یک برنامه موفق از منظر فرهنگی و هنری به پیش ببرند.

وی ادامه داد: ترویج و تبیین گفتمان فرهنگی بخش اول کمک اصحاب فرهنگ و هنر به برنامه توسعه اقتصادی در خراسان رضوی است یعنی ما به عنوان یک گفتمان عمومی باید در جامعه این نکته را ترویج دهیم که کار، عبادت و کارآفرین، عابد است.

او اضافه کرد: رفع موانع کسب و کارهای فرهنگی از طریق راه اندازی گفتمان فرهنگی هنری در دل این بخش جای می گیرد چرا که راه افتادن گفتمان فرهنگی از راهکارهای نجات آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خلق ثروت یک ارزش است و باید از دوگانه باطل سودگرایی فرد محور و نا امیدی و بی تفاوتی بیرون رفت و برون رفت از این دو گانه نیازمند یک عرصه فرهنگ عمومی برای تبیین آن است و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان مراجع فکری می توانند این گفتمان را در فضای عمومی، رسانه ها و آموزش و پرورش محقق کنند.
مروارید بخش دیگر کمک اصحاب فرهنگ و هنر به توسعه اقتصادی را توجه به اقتصاد فرهنگ دانست و افزود: رونق تولید از طریق فناوری های فرهنگی و هنری، تولید و خلق ثروت از طریق هنرهایی همچون عکاسی، مجسمه سازی، موسیقی، صادرات آثار فرهنگی و هنر، نمایشگاههای فرهنگی به ویژه برای میهمانان و زائران بین المللی از جهان اسلام می تواند جریان اقتصادی استان خراسان رضوی را دگرگون سازد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بازارچه های هنری فصلی، بازارهای هنری مرزی، تهیه و تولید آثار هنری برای معرفی اقلام صادراتی مثل زعفران و برپایی رویدادهای فرهنگی در خانه های تاریخی همه بخشهای اقتصاد هنر را تشکیل می دهند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.