همدان-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از آغاز طرح ایمن‌سازی بازار تاریخی همدان خبر داد و گفت: به منظور عملیاتی شدن طرح ایمنی بازار؛ راسته بزازها به عنوان پایلوت انتخاب و عملیات ایمن‌سازی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 آغاز طرح ایمن‌سازی بازار تاریخی همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا با محوریت بررسی مشکلات حوزه ایمنی بازار و تأکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای ورود به رفع معضلات بازار؛ اظهار کرد: ایمن‌سازی و آموزش در این حوزه در قالب انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری با اصناف و شرکت‌های‌خدمات‌رسان، ضرورت دارد.

 وی افزود: بازگشایی پیاده‌راه اکباتان پایین، حدفاصل میدان هگمتانه تا میدان ۷ تیر و همچنین انتقال چند ایستگاه تاکسی در حدفاصل ابتدای پیاده‌راه اکباتان و مسجد صاحب‌الزمان در راستای رونق کسب‌وکار کسبه این پیاده‌راه ضرورت دارد.

فتحی با تأکید بر اهمیت ایمنی بازار تاریخی همدان و با توجه به عدم دسترسی ماشین‌آلات آتش‌نشانی به هسته مرکزی بازار، عنوان کرد: ایجاد تأسیسات رایزر خشک در راستای آبرسانی به تمام بخش‌های بازار باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

فتحی در پایان از زحمات اداره پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری درموضوع سدمعبر بازار قدردانی کرد.

 بازار تاریخی همدان در معرض آتش‌سوزی است

رئیس شورای شهر همدان گفت: سازمان آتش‌نشانی از سال‌های پیش تنها نهادی بوده که در بحث ایمنی بازار، احساس خطر کرده و این موضوع را اعلام کرده است؛ البته در تمام جلسات ستاد بحران شهرستان و استان، این موضوع را اعلام کرده‌ایم؛ اما متأسفانه هیچ گونه کار جدیدی در این زمینه انجام نشده است.

کامران گردان افزود: بازار تاریخی شهر همدان در معرض آتش‌سوزی قرار دارد که متأسفانه عزم جدی از سوی مسئولان استان و شهر همدان برای رفع مشکلات این بازار وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.