مازندران- دادستان مرکز مازندران از دستگاه های دولتی خواست برای دسترسی مردم به سواحل، فنس هایشان را بردارند.

 حریم  سواحل مازندران باید آزاد شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید یونس حسینی عالمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه پروسه آزادساری سواحل ۱۰ ساله شده است، اظهار کرد: این موضوع به جِدّ در دست پیگیری است.

وی با اعلام اینکه نقشه بخش عمده ای از سواحل ارائه نشده، بر آزدسازی حریم ۶۰ متر تاکید کرد.

دادستان مرکز مازندران بابیان اینکه این موضوع مطالبه ریاست قوه قضائیه است، تاکید کرد: مهلت یک ماهه ای به دستگاه های اجرایی داده شد تا عقب نشینی کرده و سواحل را آزاد کنند.

تخلفات عدیده معادن شن و ماسه

حسینی عالمی محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی را اولویت مازندران دانست و در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با چرایی برخورد با معدن کاران استان گفت: دبیر معادن شن و ماسه استان، کارخانه اش در بستر طغیانی رودخانه واقع شده است.

وی با اعلام اینکه ۷۰ معدن شن و ماسه استان تنها متعلق به ۷ نفر است، افزود: اغلب معدن داران تخلفات و تصرفات متعددی داشته و الزامات برداشت شن و ماسه را رعایت نمی کنند.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه معدن داران استفاده کلانی از این راه می برند، اضافه کرد: بعد از برداشت باید منطقه احیا شود که متاسفانه هیچ یک کدام شان توجهی به این مساله نمی کنند.

عالمی با تاکید بر اینکه معدن ضرورت بوده اما محیط زیست اولویت است، این سوال را مطرح کرد که چرا آب رودخانه های تالار و هراز هیچگاه زلال و شفاف نیست و بعد اینگونه پاسخ داد: برداشت کنندگان شن و ماسه جز تخریب محیط زیست میراث دیگری را برجای نمی گذارند.

تنظیم بازار دچار چالش است

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با عدم برخورد با گرانی های لجام گسیخته در سطح استان گفت: از زمان دستور دادستان کل کشور جلساتی در رابطه با برخی کالاهای اساسی برگزار کردیم اما نظارت بر توزیع و قیمت کالاها متاسفانه متولی خاصی ندارد.

دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه بدنبال این خلاء، دولت درصد ایجاد وزارت بازرگانی است، ادامه داد: تنظیم بازار دچار چالش هایی است که باید مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.