همدان- مدیرعامل شرکت توزیع‌نیروی برق استان همدان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طلب از مشترکان داریم که ۴۴ میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان است.

بدهی مشترکان همدان به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد مهدی شهیدی امروز ظهر در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته صرف‌جویی در سالن اجتماعات شرکت برق استان، افزود: سال ۹۶ وصولی مطالبات ۹۶ و سال قبل ۹۷ درصد بود. برای کاهش هدررفت برق هم تاکنون ۳۰ میلیاردتومان هزینه شده است که ۸ میلیاردتومان آن به سال قبل مربوط است.
شهیدی با اشاره به پیک مصرفی برق که هر هفته توسط وزارت نیرو برای استان اعلام می‌شود، گفت: هفته قبل پیک مصرف برق استان همدان ۶۴۰ مگاوات و این هفته هم ۶۵۱ مگاوات تعیین شده است. در استان همدان برای کمک به پیک مصرف نیروگاه‌های ترکیبی به مقدار تولید ۱۱ مگاوات داریم که امسال ۶ مگاواتی دیگر به آن افزوده خواهد شد. همچنین ۴۲ مگاوات هم نیروگاه خورشید داریم که برای ساخت هر کدام  ۷ میلیون یورو هزینه شده است.
وی یادآور شد: تاکنون ۴ هزار۵۰۰ برق غیر مجاز در استان شناسایی شده است که غالب آن در نقاط حاشیه شهر هاست و برای کاهش این انشعاب‌های غیرمجاز تاکنون  ۲ و هزار و۲۰۰ انشعاب بر اساس ماده ۸ قانون تا مدت ۳ سال نصب  شده است تا مشترکان این انشعاب‌ها برای دایمی کردن انشعاب اقدام کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان درباره تیرهای چراغ برق باقی مانده در معابر شهر و خطرساز بودن آن گفت: اصلاح شبکه باید در عرض معبر مشخص اجرا شود که عرض معبر را هم باید شهرداری اعلام کند. بر اساس قوانین موجود اصلاح شبکه‌های برق را در معابری که بهسازی بافت اجرا و عقب‌نشینی کامل وجود داشت اجرا کنیم.
شهیدی افزود: شهرداری باید کف و بر را اعلام کند تا موقع اصلاح شبکه وارد حریم خانه مردم نشویم. هر کجا امکان داشت بر اساس ضوابط موجود با تامین هزینه سهم شرکت برق برای اصلاح شبکه اقدام کردیم.
انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.