بر اساس گزارش‌های جدید، iPad یا MacBook Pro بعدی شما ممکن است به یک صفحه نمایش OLED مجهز شود.

iPad یا MacBook Pro بعدی اپل ممکن است با صفحه نمایش OLED عرضه شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بر اساس گزارش‌های جدیدی از آسیا، iPad یا MacBook Pro بعدی شما می‌تواند به یک صفحه نمایش (OLED (LED Light-emitting Diode مجهز شود، به نظر شما دلیل اصلی آن چیست؟ آیا کاهش فروش آیفون ممکن است دلیل آن باشد؟!

طبق گفته ETNews، اپل می‌تواند سامسونگ را مجبور به پرداخت مبلغی برای بسیاری از آیفون‌ها کند، ظاهراً این مجازات ممکن است از طریق سفارش‌های آینده برای لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها پرداخت شود.

البته این شایعه جدیدی نیست، پیش از این گفته شده بود که اپل به فناوری OLED برای دور بعدی دستگاه‌های iPad Pro و MacBook Pro 16 اینچی در حال توسعه مجهز خواهد شد، اما آخرین اخباری که در ماه گذشته از مک بوک پرو منتشر شد، تنها خبر از یک تغییر کوچک داده بود.

OLED vs LCD

OLED و LCD (نمایشگر کریستال مایع) تکنولوژی‌های مختلفی برای صفحه نمایش گجت‌ها به حساب می‌آیند که عمدتا در صفحه نمایش ظاهر می‌شود؛ پیکسل در پیکسل، در OLED و یا در کل صفحه نمایش در LCD مورد استفاده است.

با توجه به پیشرفت در فرآیندهای تولید، هر دو تکنولوژی OLED و LCD می‌توانند تصاویر بسیار خوبی را نشان دهند اما OLED معمولاً رنگ عمیق‌تر و غنی‌تر و روشنایی بیشتری را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش LCD به دلیل هزینه ساخت پایین‌تر یک مزیت به OLED دارد، به همین دلیل OLED تا حد زیادی به دستگاه‌های کوچک مانند تلفن و تبلت محدود شده است، هرچند به تازگی OLED در سخت افزارهایی مانند لپ تاپ محبوب شده است و همچنان بر عرصه تلویزیون تسلط دارد.

پنل LCD یکی از دلایلی است که آیفون XR ارزانتر از دو آیفون دیگر بود که اپل در سال 2018 راه اندازی کرده است، باید صبر کنیم و ببینیم که آیا اپل تصمیم دارد همه محصولاتش را درقالب  OLED در سال 2019 عرضه کند یا خیر؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.