رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: ما با تعیین تاریخ شمسی روز ورود امام رضا به مشهد به عنوان روز ملی مشهد موافق هستیم.

پیشنهاد روز ورود امام رضا(ع) به توس به عنوان روز ملی مشهد
به گزارش قدس آنلاین، احسان اصولی  در مورد انتخاب روز ملی مشهد اظهار کرد: فرآیند انتخاب روز ملی مشهد توسط شورای فرهنگ عمومی استان به شورای شهر واگذار شد و این کار توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر پیگیری شد.
وی ادامه داد: در حال بررسی هستیم که روز ملی مشهد را در تقویم ملی به ثبت برسانیم و برای این روز  گزینه‌هایی  در دست بررسی است. نهایتا پیشنهاد ما  در شورای شهر به تصویب می‌رسد و به  شورای فرهنگ عمومی استان ارسال می‌شود و آنها هم پیشنهادات را به شورای فرهنگ عمومی کشور می‌فرستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: ما در مرکز پژوهش‌های شورای شهر تقریبا به جمع بندی رسیدیم و به نظر ما تعیین روز ورود امام رضا به مشهد به عنوان روز ملی مشهد مناسب است. ما آمادگی داریم این روز را در قالب پیشنهاد معرفی کنیم.
اصولی افزود: کارهای نهایی در حال شکل گیری است و می‌توانیم حداکثر ظرف یک ماه آینده جمع‌بندی نهایی را داشته باشیم  که در قالب مصوبه  شورا  روز ملی مشهد را انتخاب کنیم. از ناحیه ما جمع‌بندی نهایی تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.  
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد بیان کرد: برای تعیین روز ملی مشهد گزینه های دیگری هم وجود دارند و در نهایت سه پیشنهاد ارائه خواهد شد اما پیشنهاد ما روز ورود امام رضا به مشهد است.  
وی درخصوص دلایل انتخاب این روز به عنوان روز ملی مشهد بیان کرد: هویت شهر مشهد از وجود امام رضا نشات گرفته  است. البته منظور ما از معادل شمسی این تاریخ است که حدودا دی ماه می‌شود. روز  مشهد باید روزی باشد که در آن اتفاق و مناسبت دیگری  برجسته نباشد و این روز خاصِ مشهد شکل بگیرد که ورود امام رضا به مشهد می تواند آن روزباشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد عنوان کرد: برخی موافق هستند که میلاد امام رضا را به عنوان روز ملی مشهد انتخاب کنیم اما  در روز میلاد امام رضا، اقدامات گسترده‌ای در کشور و مشهد درحال انجام است و اگر این روزرا به عنوان روز ملی مشهد انخاب کنیم تحت الشعاع این مناسبت قرار خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین یا برخی افراد روزهایی را پیشنهاد می‌دهند که فاقد روح و ماهیت درونی  و محتوایی است و از جهات مختلف نمی‌شود برای آن  ارتباط معناداری تعریف کرد. مثلا من موافق ۸/۸  به عنوان روز ملی مشهد نیستم زیرا این تاریخ ساختگی است. مردم، شهروندان و آیندگان شاید خیلی نتوانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند  و وجه تسمه انتخاب این روز خیلی شفاف نیست امامعادل شمسی روز ورود امام رضا به مشهد می‌تواند توجیه‌پذیری و روح معنا داری به این انتخاب بدهد.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.